P e u g e o t 3 0 7 2 , 0
H D i X R P r é s e n c e
Krok vpřed
Nejen výrazný design plný
francouzského šarmu a elegance je tím, čím si nové vozy automobilky Peugeot s
typovým označením 307 získávají své zákazníky. 307ka má na rozdíl od svého
předchůdce mnohem kvalitněji zpracovaný (i když vzhledově poněkud strohý)
interiér.
Design:
Využitím moderních ostrých hran docílili návrháři mimořádně efektního výsledku.
Karoserie jako celek působí značně dynamicky a mladistvě. Na první pohled zaujme
velký sklon čelního skla.
Interiér: Peugeot se - stejně jako někteří jeho konkurenti - dal u kompaktního vozu
cestou přibližování k MPV. Navzdory malým vnějším rozměrům je tak díky značné
výšce karoserie a dlouhému rozvoru cestujícím nabízen ve všech směrech velkorysý
prostor, navíc cestující se uvnitř cítí volněji a příjemněji. Řidič má navíc
lepší přehled o dění kolem vozidla. Kromě toho je třeba pochválit výborná tužší
sedadla s tradičně velmi dobrým bočním vedením. Příjemné je velké množství
odkládacích prostorů. Co se přístrojové desky týče, vzali si zřejmě konstruktéři
za příklad německé vozy, od nichž odkoukali nejen výtečné dílenské zpracování
a kvalitu plastů, ale i přílišnou jednoduchost tvarů - zde je však otázkou osobní
preference. Prostřednictvím dveří s velkým úhlem otevření se do vozu snadno
nastupuje. Zavazadlový prostor, disponující objemem 341 l, je rozhodně dostačující.
Peugeot 307 2,0 HDi XR
Présence |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,0 l
V4 16V |
Největší výkon |
66 kW (90 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
205 Nm při 1750 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4202 × 1730 × 1510 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1260/500 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
341 l |
Objem palivové nádrže |
60 l |
Maximální rychlost |
179 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
13,8 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
6,4 l/5,2 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
525 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 28. lednu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Motor a jízdní vlastnosti: Úsporný a výkonný zároveň - takový je přeplňovaný vznětový motor HDi
o objemu 2,0 l s výkonem 66 kW (90 k) při 4000 ot/min a točivým momentem 205 Nm při
1750 ot/min. Agregát, využívající technologii Common Rail, vyniká pružností a
relativně tichým chodem. Spotřeba v testu dosáhla hodnoty 6,4 l/100 km. Jízdní
vlastnosti automobilu jsou na vysoké úrovni. Navzdory francouzsky měkkému odpružení
se vůz naklání jen minimálně a ochotně drží stopu i v rychle projížděných zatáčkách.
Závěr:
Peugeot 307 je atraktivním automobilem s krásným vzhledem, prostorným interiérem a
špičkovými jízdními vlastnostmi. V testované verzi jej lze pořídit za 525 000 Kč.
Základní výbava zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS
s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (REF), podporu brzdění v kritických
situacích (EVA), přední mlhovky, automatické stírače, samočinnou aktivaci
světlometů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná
přední okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a osově
nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, autorádio s kazetovým
přehrávačema a ovládáním u volantu.
Text: Daniel Srb / foto:
Peugeot