M a z d a 3 2 3 2 , 0
D i T D E x c l u s i v e
Osobnost
To, že své zvláštní kouzlo
či šarm nemusejí mít jen vozy pocházející z Francie či Itálie, dokazuje japonská
automobilka Mazda svým modelem 323. Na první pohled jej sice můžete přehlédnout,
zato po bližším seznámení budete uchváceni dokonalými tvary.
Design:
Po designérské stránce velice čisté tvary jsou ozdobou všech vozů se stylizovaným
"M" na kapotě. Nejinak je tomu u tři-dva-trojky. Tvary sice po posledním
faceliftu jsou o něco dravější a sportovnější, na druhou stranu mají v sobě
osobitou eleganci a jakousi uhlazenost. Vždyť jen řešení prolisu přední kapoty,
kopírujícího tvar masky a zasahujícího do nárazníku, je jednoduše
úchvatné.
Zkoušené karosářské provedení sedan je o něco konzervativnější než
pětidvéřový hatchback, prozrazující svou kompaktností mladistvého ducha.
Interiér: Vnitřní prostor v tmavém provedení působí přívětivě, interiér je
útulný a kvalita dílenského zpracování na slušné úrovni. Přístroje a
ovladače se podařilo rozmístit skutečně přehledně, každého potěší do ruky
padnoucí volant s optimálně silným věncem. Sedadla mají dobré boční vedení a
jsou pohodlná i na delší cesty. Jen na těch zadních mohou mít vyšší osoby
tradičně méně místa pro hlavu. Zavazadlový prostor je dobře přístupný a
skladný, jeho objem činí slušných 416 l.
Motor a jízdní vlastnosti: Použitý agregát, přeplňovaný vznětový motor o objemu 2,0 l se
čtyřventilovou technikou a proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla, se ukázal jako
příjemný a úsporný, i když by mohl být o něco lépe odhlučněn. Jízda s ním je
příjemná, protože táhne již odspodu a ani ve vyšších otáčkách neztrácí dech.
Spotřeba v testu činila přes dynamičtější jízdní styl v průměru 6,4 litru nafty
na 100 km. Podvozek s tužší charakteristikou je zárukou výborných jízdních
vlastností, přitom posádka má i tak dostatek cestovního komfortu.
Mazda 323 2,0 DiTD
Exclusive |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,0 l
V4 16V |
Největší výkon |
74 kW (100 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
230 Nm při 2000-2600 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4390 × 1705 × 1410 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1190/545 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
416 l |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Maximální rychlost |
189 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
12,2 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
6,4 l/5,8 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
579 900 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 14. prosinci 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Mazda 323 je automobilem, který se dobře řídí, hezky vypadá a má
příjemný interiér. Cena testovaného čtyřdvéřového sedanu ve spojení s
turbodieselem činí 579 900 Kč. Základní výbava zahrnuje ABS + EBD, 4 airbagy,
výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná ona a
vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, manuální klimatizaci,
přední mlhovky či kotoučové brzdy na všech kolech. V rámci akční nabídky
"DIESEL-DRIVE" navíc v současné době dostanete zdarma výbavu v ceně 50 000
Kč: zimní kosmetiku Sonax, sadu kol se zimními pneumatikami Sava S3, sněhové řetězy
Weissenfels, střešní box Thule Evolution 500 včetně nosiče, rádio Blaupunkt Dublin
a poukázku na 500 litrů nafty.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb