R e n a u l t T w i n g o 1
, 2 1 6 V E x p r e s s i o n
Minivůz individualista
Existují vozy, které vás ze
všech stran obklopují tunami oceli. Jsou dlouhé a široké a v městech dneška se s
nimi pohybujete jen velmi obtížně. A pak jsou vozy menší, jež nabízejí jen o málo
menší komfort a přitom s nimi zaparkujete i v té nejmenší skulince. Do druhé
skupiny bezesporu patří Renault Twingo, kterému je již devět let.
Design:
Twingo vypadá jako takový malý brouček. Přední nárazník a velká světla s
vestavěnými směrovkami mu navíc dodávají přátelský (možná trochu šibalský) a
milý vzhled. A všude, kudy jsem jel, vykouzlilo twingo na tvářích chodců i
ostatních řidičů úsměv. Nikoliv však ironický úšklebek, nýbrž upřímný
projev sympatií. Twingo je totiž zdrojem nekonečné radosti jak pro řidiče, tak i pro
jeho okolí. Není to jenom auto, je to vlastně koncepce životního stylu. Oproti
konkurentům je výrazně nižší a širší. Prozatím poslední facelift se odehrál v
loňském roce, kdy byl pozměněn tvar předních světlometů (respektive blikačů).
Interiér: Twingo však není obyčejné malé auto. S trochou nadsázky lze říci, že je
to velkoprostorový vůz, jenž je zevnitř o mnoho větší než z vnějšku.
Samozřejmě to není technicky možné, avšak vaše pocity se vás v jednom kuse budou
snažit přesvědčit o opaku. Přepracovaná anatomická sedadla (převzatá z většího
modelu Clio) zajišťují na svou třídu nebývale pohodlné posezení. Také opěrky
hlavy jsou příjemné i účinné. Trochu diskutabilní je celková podoba přístrojové
desky - jež obsahuje jen naprosté minimum ovládacích prvků - stejně tak jako
uprostřed umístěný digitální tachometr a trochu nevšední barevné provedení
celého interiéru. Připusťme ale, že všechno tohle přímo neoddělitelně patří ke
stylu twinga, jenž je už sám o sobě dosti specifický. Z hlediska funkčnosti však
musím vytknout nepatrné, avšak znatelné zpoždění v měření rychlosti jízdy,
nepříliš přesný přehled o množství paliva v nádrži a taktéž velice blízko
sebe umístěné pedály brzdy a akcelerátoru. To jsou však víceméně drobnosti, jež
nemají šanci zkalit celkový dobrý dojem z automobilu. Jak už je u značky Renault
tradicí, k dispozici je dostatek nejrůznějších odkládacích ploch. Konstruktéři
dokonale využili obestavěný vnitřní prostor a vytvořili tak úžasně velké místo
pro posádku i její zavazadla. Stísněně se nebudete cítit ani na zadních sedadlech
(na něž je snadný přístup prostřednictvím dlouhých dveří), což u automobilů
této třídy není vždy samozřejmostí (zadní lavice je totiž posuvná, a tak si
můžete vybrat, zda preferujete pohodlí cestujících či objem zavazadelníku).
Otevíratelná panoramatická střecha s elektrickým ovládáním (za příplatek 15 000
Kč) učiní z vašeho vozu kabrio. Potřebujete více vzduchu? Žádný problém!
Renault Twingo 1,2 16V
Expression |
Motor |
zážehový 1,2 l V4 16V |
Největší výkon |
55 kW (75 k) při 5500 ot/min |
Točivý moment |
105 Nm při 3500 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
3433 × 1630 × 1423 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
845/410 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
261 l |
Objem palivové nádrže |
40 l |
Maximální rychlost |
170 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
15,3 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
5,9 l/6,7 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
259 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 9. srpnu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Motor a jízdní vlastnosti: Srdcem necelých 3,5 metru dlouhého testovaného vozu byl šestnáctiventilový
čtyřválec o objemu 1149 cm3 s maximálním výkonem 55 kW (75 k). Motor je velice
pružný – 90 % točivého momentu je k dispozici již od velice nízkých otáček
(1500 ot/min). Řazení je přesné, zpřevodování městsky (nebo, chcete-li sportovně)
krátké. Díky nízké hmotnosti automobilu a relativně silnému agregátu dosahuje
twingo nejvyšší rychlosti 170 km/h. Hodnota průměrné spotřeby paliva se v testu
ustálila na velmi přijatelné hodnotě 6,7 l/100 km. Twingo vám dává příležitost
ke svižné jízdě, které ale trochu brání (jinak velice příjemné) mimořádně
plavné odpružení. Zejména ve městě oceníte skvělou manévrovatelnost,
vyplývající z minimálních převisů karoserie a trpasličích rozměrů vozu.
Závěr:
Renault Twingo je ideálním vozem do města. Je kvalitně zpracován, má svůj osobitý
styl a přitom je k dostání již za 231 900 Kč. Za testované provedení s bohatší
výbavou a motorem se čtyřventilovou technikou zaplatíte 259 900 Kč. Základní
výbava zahrnuje dva airbagy, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná
zrcátka, nárazníky v barvě karoserie a centrální zamykání s dálkovým
ovládáním.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb