H y u n d a i E l a n t r a
1 , 6 G L
Prostorná
a dostupná
U korejských automobilů je
obvykle velmi výhodný poměr ceny a užitné hodnoty. Výjimkou v tomto ohledu není ani
povedený model střední třídy, pojmenovaný Elantra.
Design:
Dřívější oblé, nemoderní tvary předchozí generace - tehdy ještě pojmenované
Lantra - jsou nenávratně pryč a celá modelová řada korejské automobilky se do
značné míry přizpůsobila evropskému pojetí designu. Ostřejší hrany a dravá
příď stějně jako výjimečně působivá záď lantru jednoznačně odlišují od
konkurenčních vozů.
Interiér: Hlavní devízou interiéru je jeho prostornost. Cestující na předních i
zadních sedadlech mají opravdu dostatek prostoru pro nohy a hlavu nejen vpředu, ale i
na zadních sedadlech, to se však bohužel odráží na podprůměrné kapacitě
zavazadlového prostoru (415 l), jinak dobře přístupného a skladného. Já osobně
však tomuto řešení dávám přednost, nehledě na to, že u testované karosářské
varianty hatchback není nic snazšího než sklopit zadní sedadla a zvětšit tak objem
zavazadelníku až na 1222 l. Sedadla poskytují dostatek komfortu, slušné boční
vedení a ani na delších cestách nepociťujete únavu. Vnitřní prostor neoplývá
neobvyklými designérskými nápady, je pojat spíše jednoduše, ale zato je velice
příjemný, to samé platí o rozmístění ovládacích prvků a ovládání obecně.
Motor a jízdní vlastnosti: Testovanou elantru poháněla šestnáctiventilová zážehová
šestnáctistovka s výkonem 79 kW (107 k) při 5800 ot/min a točivým momentem 143 Nm
při 3000 ot/min. Agregát je velice tichý a kultivovaný, přes použití
čtyřventilové techniky má rozumný zátah už od nižších otáček a díky své
pružnosti umožňuje poklidnou jízdu rodinným tempem s rozumnou spotřebou a nebo
svezení o poznání dynamičtější, při vytáčení motoru. Kratší zpřevodování
dynamičtější jízdě jen nahrává. Já jsem jezdil za 8,3 litru naturalu na 100 km.
Jízdní vlastnosti automobilu zaslouží pochvalu - zejména mne mile překvapilo
bezproblémové rychlé projíždění ostrých zatáček bez výraznějšího náklonu
navzdory značně plavnému naladění podvozku a také klidné chování při vyšších
rychlostech. Dostatečně přesné řízení je vybaveno posilovačem s vhodně zvoleným
účinkem.
Hyundai Elantra 1,6 GL |
Motor |
zážehový 1,6 l V4 16V |
Největší výkon |
79 kW (107 k) při 5800 ot/min |
Točivý moment |
143 Nm při 3000 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4495 × 1720 × 1425 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1242/528 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
415 l |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Maximální rychlost |
182 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
11,0 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
8,3 l/7,4 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
414 900 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 7. září 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Hyundai Elantra nabízí zákazníkům za málo peněz hodně muziky - výrazný
design, nadprůměrně prostorný interiér, bohatou výbavu, dobré jízdní vlastnosti a
relativně úsporný motor. Základní cena námi zkoušeného modelu činí 414 900
Kč. Standardní výbava obsahuje mimo jiné ABS + EBD, 4 airbagy, výškově
nastavitelný volant, elektrické ovládání předních i zadních oken a centrální
zamykání.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb