P e u g e o t P a r t n e r
C o m b i s p a c e P a c k
Oddaný pomocník s všestranným nadáním
Tento variabilní automobil zcela vyhovuje potřebám
podnikatele, který přes týden rozváží zboží a o víkendu chce vzít rodinu na
výlet či na chatu.
Design:
Peugeot Partner (a jeho identické dvojče Citroën Berlingo) byla první malá dodávka,
která nevznikla úpravou osobního vozu připojením nevzhledné nákladové
(skříňové) části, ale karoserie byla od počátku řešena jako jeden celek. To
myslím významně přispělo k faktu, že se partner (i jeho konkurence) těší velké
oblibě i v ČR. Několik lidí z mého okolí namítalo, že je tento peugeot na pohled
příliš všední a obyčejný. I když jim nemohu dát zcela za pravdu, je třeba
přiznat, že to nejlepší skrývá vozidlo uvnitř: výjimečný prostor pro náklad a
pohodlí pro posádku. Testovaný vůz obsahoval (u této kategorie vozidel tolik
diskutované) boční posuvné dveře na obou stranách vozidla, které umožňují
pohodlný nástup cestujícím na zadních sedadlech i nakládání zboží přímo z
chodníku.
Interiér: Kdo jednou zkusil, už nikdy nechce jinak - tak by se dalo hovořit o prostoru,
který vás po usednutí do vozu obestře ze všech stran. Třebaže se partner zvenčí
jeví vcelku malý, uvnitř mají cestující dostatek místa ve všech směrech. Můžete
tak jezdit nejen v klobouku, ale třeba i v mikulášské čepici. Tady se stísněně
necítí doopravdy nikdo. Co do počtu ovládacích prvků působí interiér možná
poněkud stroze, avšak ovládání je o to jednodušší. Cestující nalézají pohodlí
v příjemně měkkých sedadlech s nečekaně dobrým bočním vedením. Účelnost a
praktičnost vyzařuje z vozidla každým coulem. Řada odkládacích ploch (za všechny
jmenujme přihrádku nad horním okrajem čelního skla, podpodlažní úložné prostory
pod nohama spolujezdců vzadu nebo síťku v nákladovém prostoru) činí z auta
doopravdového partnera, který je konstruován s ohledem na vaše potřeby. Prostor pro
náklad (po vyjmutí zadních sedadel) má objem 3 m3. Přístup zadními posuvnými
dveřmi je velice snadný a přitom je třeba ocenit snadné vystupování či
vykládání převážených předmětů například v přeplněných centrech měst.
Motor a jízdní vlastnosti: Vůz, který jsem měl možnost vyzkoušet, byl osazen vynikajícím moderním
přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,0 l. Ten má dostatečný výkon a
především hodně plochou křivku točivého momentu, takže táhne už od nejnižších
otáček, ale ani ve středních otáčkách neztrácí dech. Agregát je dosti vláčný,
nechá se vytáčet a pokud se pohybujete nad zhruba 3000 ot/min, dá se jízda popsat
jako hodně dynamická. Spotřeba, které vůz dosahuje, nejspíš příjemně překvapí
vaši peněženku - těsně nad 7 l na 100 km. Odpružení je příjemně měkké, ale
přitom vynikající stabilita v zatáčkách mne u vozu této kategorie mile překvapila.
Vzhledem k výše umístěnému těžišti je ovšem samozřejmě nutné počítat s výraznějším
bočním náklonem a také s větší citlivostí na boční vítr, zvláště patrnou v dálničním
provozu.
Peugeot Partner
Combispace Pack |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,0 l
V4 8V |
Největší výkon |
66 kW (90 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
205 Nm při 2000 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4108 × 1719 × 1801 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1265/655 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
624 l |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Maximální rychlost |
159 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
14,9 s |
Průměrná spotřeba paliva v testu/údaj
výrobce |
7,2 l/6,8 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
536 678 Kč (včetně DPH) |
Veškeré
údaje jsou platné
k 1. červnu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Testovaný Peugeot Partner Combispace Pack má bohatou základní výbavu, jež
mimo jiné zahrnuje posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, airbag
řidiče, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s
vyhříváním , výklopná zadní okna, posuvné pravé boční dveře (dveře na levé
straně lze doobjednat za 11 100 Kč), posuvnou ochrannou síť či kryt zavazadlového
prostoru. To vše za poněkud vyšší cenu 536 678 Kč, která je ale - s přihlédnutím
k užitné hodnotě - pochopitelná.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb