P e u g e o t 6 0 7 2 , 2
P a c k
Koráb silnic
s francouzským šarmem
Nová vlajková loď automobilky se lvem ve znaku
nahradila již notně zastaralou šestsetpětku a vrhla se tak, patřičně vyzbrojena,
opět do boje s konkurencí v rámci vyšší střední třídy.
Design:
Oblá karoserie rozměrného automobilu vychází z designérského stylu, užívaného u
všech v nedávné době modernizovaných peugeotů. Na rozdíl od například německých
soků má vůz pořádnou dávku francouzské elegance a šarmu. Výrazným rysem jsou
rozměrné přední světlomety i zadní skupinové svítilny a maska chladiče. Ladné
protáhlé linie opticky odlehčují velkou plochu karoserie. Máte-li rádi krásné
věci, pak se vám tento peugeot prostě musí líbit.
Interiér: Po usednutí do vozidla vás obklopí mimořádně příjemný a ergonomicky
takřka dokonalý vnitřní prostor, splňující veškeré požadavky, kladené na
moderní a komfortní vůz a dávající posádce pocit bezpečí. Všichni cestující
mají dostatek prostoru, což je zejména patrné u místa pro nohy na zadních sedadlech.
Automobil je doslova nabit elektronikou. Před nastartováním je proto zapotřebí
důkladně prostudovat návod k použití, abyste mohli využít všech funkcí, kterých
je skutečně bezpočet. Kromě výbavy, jež je v této třídě samozřejmostí,
obsahuje šestsetsedmička i samočinný stírač předního skla, automaticky se
aktivující světlomety, senzory tlaku v pneumatikách, vrstvená boční skla brzdový
asistent a další technické lahůdky. Rovněž je třeba zmínit použití výhradně
těch nejkvalitnějších materiálů a výborné odhlučnění interiéru, který se tak
stává místem pro pohodlné trávení dlouhých cest. Zavazadelník o slušném objemu
601 l je sice dosti mělký, ale zato dlouhý a vybavený zádržnou sítí,
umožňující fixaci zavazadel.
Motor a jízdní vlastnosti: Zkoušený automobil byl osazen šestnáctiventilovým čtyřválcem o objemu
2,2 l s proměnným časováním rozvodu, který je nejslabším agegátem v nabídce.
Motor je přiměřeně úsporný (v testu jsem naměřil průměrnou spotřebu 11 l/100
km) a přitom dostatečně výkonný i pružný (výkon 116 kW/160 k při 5650 ot/min a
točivý moment 217 Nm při 3900 ot/min). Aby se zabránilo nežádoucím vibracím, je
pohonná jednotka opatřena dvěma vyvažovacími hřídeli. Podvozek se konstruktérům
opravdu zdařil. Umožňuje totiž nejen pohodlnou jízdu, ale i jaksepatří sportovní
rychlé projíždění zatáček. Za užitečný lze považovat systém podpory brzdění
v krizových situacích, který při prudším sešlápnutí brzdového pedálu
zajišťuje rychlejší náběh brzdného účinku. Při nouzovém brzdění se také
automaticky rozsvítí výstražné blikače, aby upozornily vzadu jedoucí řidiče na
možné nebezpečí.
Peugeot 607 2,2 Pack |
Motor |
zážehový 2,2 l V4 16V |
Největší výkon |
116 kW (160 k) při 5650 ot/min |
Točivý moment |
217 Nm při 3900 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4871 × 1835 × 1460 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1455/580 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
601 l |
Objem palivové nádrže |
80 l |
Maximální rychlost |
220 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
9,6 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
11,0 l/9,2 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
1 140 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 19. březnu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
|
|
|
Závěr: Peugeot 607 je moderní luxusní automobil s estetickým vzhledem, špičkovou
elektronikou, pohodlným interiérem a úspornými, ale přitom výkonnými pohonnými
jednotkami. Jeho cena vás velmi příjemně překvapí - v případě testovaného modelu
činila 1 140 000 Kč. Základní výbava obsahuje mimo jiné ABS, šest airbagů, senzor
tlaku v pneumatikách, alarm, parkovací asistent, přední mlhovky, ostřikovače
světlometů, světlomety se samočinnou aktivací, automatické stírače, reflexivní
čelní sklo, elektrické ovládání oken a vyhřívaných vnějších zpětných
zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci,
elektricky nastavitelná přední sedadla, elektrochromatické vnitřní zpětné
zrcátko, elektricky ovládanou clonu zadního okna, vrstvená boční skla, výškově a
osově nastavitelný volant, palubní počítač, vyhřívaná přední i zadní sedadla,
tempomat, audiosoupravu s osmi reproduktory, CD měničem a ovládáním u volantu,
kůží obšitý volant a metalický lak.
Text: Daniel Srb / foto: Peugeot