S u z u k i V L 2 5 0
I n t r u d e r L C
Plnohodnotný chopper
pro začátečníky
Na první pohled tato novinka z osvědčené modelové
řady Intruder na sobě nedá znát svoji skutečnou objemovou příslušnost. Celý
design motocyklu, potažmo vzhled kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce se snaží
evokovat výraz svých robustnějších bratrů a nutno dodat, že se mu to vcelku
úspěšně daří. Důkazem toho je i jeho rostoucí obliba v západní a jižní
Evropě.
Design motocyklu se nijak nesnaží zakrývat svoji snahu
vyvolat dojem dospělého stroje. Stylizované chromové části působí vzhledově
opravdu pěkně a při prvním pohledu nikoho ani nenapadne, že by se mohlo jednat o
plasty. Tato skutečnost, však nikterak neubírá motocyklu na jeho atraktivitě. Za
klasické lze považovat přední kulaté chromové světlo, přehledný přístrojový
retro panel na nádrži či oddělené dvousedlo. Celkově lze říci, že objemová
třída VL 250 vyniká na první pohled jednoduchým, ale velmi praktickým designem. O
robustnější výraz se v neposlední řadě starají i úctyhodné rozměry. Trochu vady
na kráse přináší poněkud nedbalé vedení kabelů ovládacích prvků.
V klasickém dvojitém kolébkovém rámu je uložen
kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s válci sevřenými v úhlu 65 stupňů. Jedná
se u Suzuki vůbec o první vidlicový motor objemové kategorie do 250 cm3. Motor (zvuk) má poměrně slušný výkon 17,7 kW (24 k). Za pozitivní
lze považovat snadný přístup ke svíčkám, což bývá u většiny dnešních
motocyklů častý problém. Plnění agregátu zajišťuje pro oba válce jeden
společný karburátor značky Mikuni. Ten je opatřený snímačem polohy škrtící
klapky a podle její polohy řídící jednotka motoru upřesňuje poté předstih, který
je nezávislý pro přední a zadní válec. Agregát vykazuje až překvapivou pružnost
v širokém spektru otáček a není tedy nutné až přílišné řazení. Je však
pravdou, že když ho chcete trochu rozhýbat, je nutné vzít více za plyn, ale od
dvěstěpadesátky nelze čekat nemožné. Do 100 km/h se stroj rozhýbe až s
příslovečnou lehkostí, poté je již znát lehká únava, ale i tak lze ze stroje při
troše úsilí vymáčknout až 120 km/h, což je podle mého názoru tak akorát. Potom
už to na chopperu zpravidla stejně hodně fouká a z okolní krajiny toho taky moc
nemáte. Pokud si chcete užít trochu toho bublání motoru, tak musíte jet tak do 60
km/h a motor tolik nevytáčet. Zvuk byla jedna z věcí, která mě opravdu příjemně
překvapila. Sekundárním převod obstarává řetěz, jenž lze u tohoto objemu
považovat za samozřejmý.
Co se týče jízdních vlastností, jsou vcelku
uspokojivé. Nízká suchá hmotnost 143 kg zajišťuje slušnou ovladatelnost a spolu s
nízkým těžištěm pohodlného sedla (685 mm) je vhodným kandidátem pro méně
zkušené jezdce. Sedadlo spolujezdce není nic moc, ale zlepšení byste určitě
dosáhli opěrkou. Na druhou stranu vzhledem k objemové kategorii je lépe jezdit na
motocyklu sám. Do zatáček stejně jako u jiných chopperů to není příliš slavné,
ale vzhledem k nízké hmotnosti si můžete dovolit více než u robustnějších
bratrů. Přední kotoučová brzda je vzhledem k hmotnosti stroje zárukou bezpečného
zastavení. Zadní bubnová je na tom hůře, ale u stroje této kategorie je snesitelná.
K ovládacím prvkům nemám sebemenších výhrad. Pěkně působí retro ukazatel
rychlosti. Některým začínajícím jezdcům by mohla dělat problém absence
otáčkoměru, ale ten byste hledali u strojů tohoto typu marně. Pěkný přední
světlomet plní svou funkci opravdu svědomitě a noční jízda není žádným
problémem. Nádrž na 12 l zajišťuje vzhledem k velmi uspokojivé spotřebě slušný
dojezd. Kombinovaná spotřeba v našem testu se pohybovala kolem 4 l/100 km.
Suzuki VL 250 Intruder
LC |
Motor |
kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec do
V 248 cm3 rozvod SOHC |
Největší výkon |
18 kW (24 k) při 8500 ot/min |
Točivý moment |
23 Nm při 6000 ot/min |
Vrtání × zdvih |
52 × 58,5 mm |
Převodovka |
pětistupňová |
Rám |
kolébkový |
Přední vidlice / zdvih |
teleskopická / 120 mm |
Zavěšení zadního kola / zdvih |
kyvná vidlice / 90 mm |
Pneumatiky vpředu / vzadu |
90/90-18 51P / 150/80-15 M/C 70P |
Brzdy vpředu / vzadu |
jednoduchá kotoučová / bubnová |
Vnější rozměry |
2240 × 880 × 1110 mm |
Hmotnost |
143 kg |
Maximální rychlost |
120 km/h |
Objem palivové nádrže |
12 l |
Rozvor kol |
1520 mm |
Výška sedla |
685 mm |
Průměrná spotřeba paliva |
4,3 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
199 900 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 16. říjnu 2000. |

|
|
|
Na závěr bych chtěl říci, že motocykl Suzuki VL
250 Intruder LC, je na našem trhu takřka novinkou. Představen byl na milánské
výstavě EICMA 99 a hned si získal slušnou oblibu hlavně u začínajících jezdců.
Nemalým důvodem oblíbenosti slabších strojů v zahraničí je také ten fakt, že tam
jsou zavedeny odstupňované řidičské průkazy. U nás je situace poněkud odlišná,
ale osobně si myslím, že od nového roku se situace změní i u nás. Možná i z toho
důvodu k nám zatím výrobce nedováží stopětadvacítkovou verzi. Intruder hraje u
nás prim především díky příznivé spotřebě a pěknému vzhledu. Cena testovaného
modelu je 199 900 Kč a na trhu konkuruje například motocyklům Hyosung Aquilla 125/250,
Kymco Zing 125/250 nebo Yamaha XV 250 S Virago.
Text: Lukáš Růžička / foto: Lukáš Růžička