V o l k s w a g e n G o l f
G e n e r a t i o n
Na vysoké úrovni
Třebaže čtvrtá generace vozu Volkswagen Golf není
na trhu úplnou novinkou, velice rád jsem využil nabídky na jeho zapůjčení k
týdennímu redakčnímu testu.
Design:
Automobilka VW volí u většiny vozů ze své produkce spíše střízlivější střih
karoserie. Automobily tak vypadají elegantně, jejich vzhled nikoho neurazí a přitom po
dlouhou dobu nevyjde z módy. Nejinak tomu bylo u golfu. Zvláštností jsou přední
světlomety, sdružující tlumená a dálková světla spolu se směrovkami i mlhovkami.
Interiér: Příjemné protředí s ukázkovou ergonomií - tak lze ve stručnosti
charakterizovat vnitřní prostor golfu. Všechny ovladače jsou pěkně po ruce.
Pozornost řidiče, který má z vozu báječný výhled, při jízdě nic nerozptyluje.
Typicky tužší sedadla se solidním bočním vedením oceníte zejména na delších
cestách. Jedinou výtku mohu mít snad jen k menšímu prostoru pro nohy cestujících
vzadu (nad hlavou je místa dostatek). Materiály, použité v interiéru, jsou kvalitní
a dílenské zpracování je mimořádně precizní. Zavazadlový prostor o objemu 330 l
je velikostí spíše průměrný, ale dobře přístupný a promyšleně tvarovaný.
Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný automobil byl vybaven čtyřválcem o objemu 1,6 l se
čtyřventilovou technikou, který dává výkon 77 kW (105 k) a točivý moment 148 Nm.
Agregát má výborné vlastnosti a ve vyšších otáčkách nádherně jadrný, dravý
zvuk. Díky kratšímu zpřevodování však motor ve vyšších rychlostech setrvává ve
zbytečně vysokých otáčkách, což s sebou nese vyšší hladinu hluku i spotřebu
paliva. Použité převodové poměry by se hodily spíše k šestistupňové převodovce.
Nicméně vyznavači sportovní jízdy budou jistě spokojeni. Jízdní vlastnosti golfu
jsou velice dobré - dlouhý rozvor a široký rozchod kol dělají své. Navíc v mém
případě díky pneumatikám o rozměru 205/55 R16 byla hranice neutrálního chování i
při ostrých průjezdech zatáčkami posunuta ještě dále. Jen se domnívám, že
méně tuhé odpružení by zajistilo větší komfort pro posádku, obzvlášť ve
městě. Sportovnímu jízdnímu stylu nahrávají i špičkové brzdy, které řidiči
dodávají pocit skutečného bezpečí. Spotřeba paliva v testu dosáhla přijatelné
hodnoty 8,2 l/100 km.
Volkwagen Golf
Generation |
Motor |
zážehový 1,6 l V4 16V |
Největší výkon |
77 kW (105k) při 5700 ot/min |
Točivý moment |
148 Nm při 4500 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4149 × 1735 × 1439 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1100/560 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
330 l |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Maximální rychlost |
192 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
10,5 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
8,2 l/7,2 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
481 400 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 30. říjnu 2000. |

|
|
|
Závěr: Volkswagen Golf je povedeným, kvalitním automoblem s konzervativním vzhledem,
příjemným a dobře zpracovaným interiérem a skvělými jízdními vlastnostmi. Za to
vše však zaplatíte poněkud vyšší cenu (v našem případě po odečtení
příplatkových doplňků 481 400 Kč). V základní výbavě naleznete dva airbagy, ABS,
centrální zamykání, elektrické ovládání všech oken, podélně i výškově
stavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka,
výškově stavitelná sportovní přední sedadla, kožený potah volantu a řadicí
páky, metalický nebo perleťový lak, celopozinkovanou karoserii (záruka 12 let na
neprorezivění), 16" kola či autorádio.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb