P e u g e o t 4 0 6 S V
2 , 0 H D i
Elegantní přítel
Tento peugeot musí nutně nadchnout každého, kdo
touží po trochu nenápadném, ale jinak komfortním, bezpečném a přitom jaksepatří
krásném, pohodlném a šarmantním voze.
Design:
Celý vůz je stylizován v maximální míře nadčasově a třebaže je mimořádně
pohledný, nepředvádí své přednosti okázale, ale dává o sobě vědět spíše
decentně. Zkrátka a dobře, to nejlepší si nechává pro lidi, kteří to umí ocenit.
Na ladné tvary si zvykáte sice pozvolna, ale o to víc vám potom přirostou k srdci.
Myslím, že dost majitelů se do tohoto automobilu dříve či později bezmezně
zamiluje. Vloni na jaře prošla 406ka drobnou modernizací, která jí rozhodně přišla
k duhu. Asi nejvíce se designérům povedly nové podlouhlé přední světlomety s
čirým krycím sklem, díky nimž automobil nyní působí dynamičtěji.
Interiér: Útulný vnitřní prostor vyniká kvalitním zpracováním, dobrou ergonomií a
především velice nápaditým designovým ztvárněním. Konstruktéři nemohli zatajit,
že vůz je francouzský, a tak si jejich smysl pro krásno a vůbec přístup k životu
vychutnáte i tady. Tímto automoilem je skutečně radost cestovat. Pohodlná sedadla s
ukázkovým bočním vedením (tady by se ostatní automobilky měly učit!) a dlouhými
opěradly i sedáky příjemně překvapí i ty největší labužníky v oboru sezení
(stejně jako jejich příjemné velurové potahy). Za volantem s příjemně silným
věncem, nastavitelným ve dvou osách si optimální polohu nalezne řidič jakékoli
postavy. Všechny přístroje jsou velmi dobře čitelné a ovládací prvky leží v
dobrém dosahu řidiče. Řízení je pak pohodlné díky účinnému posilovači.
Řazení je přesné (zajímavé jsou poněkud delší převodové stupně než bývá
zvykem), nová hydraulická spojka měkká a její ovládání příjemné. Cestující
vzadu mají dostatek místa pro kolena, o něco horší je to ale - jako již tradičně u
sedanů - s místem pro hlavu. Široké, ve velkém úhlu otevíratelné dveře
umožňují snadné nastupování i vystupování. Potěšilo mne elektrochromatické
vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním v případě oslnění zezadu.
Zavazadelník je dobře přístupný a objemově dostačující (430 l).
Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný vůz byl vybaven novým turbodieselem HDi o objemu 2,0 l s přímým,
vysokotlakým vstřikováním paliva se zásobníkem Common Rail. Tato pohonná jednotka
je u čtyřistašestky nabízena ve dvou variantách, lišících se výkonem (90 resp.
110 k). Já jsem měl možnost vyzkoušet silnější agregát ve špičkové výbavě SV.
Pohonná jednotka vyniká zejména výjimečně příznivým průběhem točivého
momentu, vrcholícího hodnotou 250 Nm při 2000 ot/min, dodávající vozu v běžně
využívaném spektru otáček mimořádně dobrý tah. Velice mne potěšila nejen
nízká hlučnost motoru, ale i jeho kultivované chování (neinformovaný řidič by
nemusel poznat, že je to diesel!). Spojení nízké spotřeby (během testu 6 l/100 km) a
objemné palivové nádrže dodává vozu excelentní dojezd. Naladěním podvozku
nabízí automobil zdařilý kompromis mezi pohodlím na cestě a jistými jízdními
vlastnostmi - subjektivně se jeví dosti plavně, ale bez problémů drží stopu i při
razantnější jízdě.
Peugeot 406 SV 2,0 HDi |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,0
l V4 8V |
Největší výkon |
80 kW (110 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
250 Nm při 2000 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s
ručním řazením |
Vnější rozměry |
4600 × 1760 × 1395 mm |
Pohotovostní/užitečná
hmotnost |
1410/540 kg |
Objem zavazadlového
prostoru |
430 l |
Objem palivové
nádrže |
70 l |
Maximální rychlost |
191 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
12,5 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
6,0 l/5,5 l (na 100 km) |
Základní cena
testovaného modelu |
829 900 Kč |
Veškeré údaje jsou platné k 18.
prosinci 2000. |
|
|
Závěr: Peugeot 406 nabízí notnou dávku elegance a šarmu. Je tu ale i spousta
racionálních důvodů, proč se pro něj rozhodnout: pohodlí, jízdní vlastnosti,
spotřeba, ... Popisované provedení nabízí za cenu 829 900 Kč v základní výbavě
mimo jiné čtyři airbagy (dva čelní a dva boční), posilovač řízení, ABS,
hliníková kola, přední mlhovky, ostřikovače světlometů, stírače s automatickým
spouštěním, tónovaná skla, elektrické stahování oken, elektricky ovládaná a
vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko,
centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci, volant
nastavitelný ve dvou osách, palubní počítač, elektricky nastavitelná a vyhřívaná
přední sedadla s loketními opěrkami, tempomat, audio systém s CD měničem či volant
v kůži. Tento automobil patří na trhu k těm hodně dobrým.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb