K a w a s a k i Z X R 4 0 0
L
Výkonná čtyřstovka
ZXR 400 se stala pomalu stálicí v programu Kawasaki a
je jednou z mála čtyřstovek, kterou Japonci oficiálně do Evropy dovážejí. Tento
model - nejmenší supersportovní čtyřválec v řadě Kawasaki - se vždy chtěl
podobat svým větším sourozencům ZXR 750 a krátce na to ZX-7R, kterého je vlastně
miniaturou.
"KAWA ZXR 400" je vybavena čtyřdobým řadovým
čtyřválcem (DOHC) o zdvihovém objemu 398 cm3. Motor (zvuk)
poskytuje 48 kW (65 k) při 13 000 ot/min, což zaručuje při nízké hmotnosti 185 kg
výbornou ovladatelnost, k čemuž přispívá tvrdě vyladěný podvozek. Pro závodní
činnost lze ještě zlepšit vysokootáčkový krátkozdvihový motor různými
úpravami. Vysokootáčkový šestnáctiventilový agregát je, podobně jako u větších
strojů, chlazený vodou a má dvě vačkové hřídele.
Čtyřpístkové čelisti "TOKICO" na přední brzdě jsou
silnou stránkou ZXR 400. Dále se čtyřstovka může pochlubit stabilním hliníkovým
rámem, "upside-down teleskopy", či výfukovým systémem 4 v 1. Jedovatě
zelený čtyřválec poskytuje maximální rychlost kolem 210 km/h. Spotřebu výrobce
udává v průměru 6 l/100 km bezolovnatého benzínu, ale při ostřejší jízdě, pro
kterou motocykl vybízí, spotřeba samozřejmě vzrůstá. Nádrž má objem 16 l.
Kdo dává přednost ovladatelnosti a otáčkám, které
při výkonu 65 k rostou až do nebe, může uspořádat honičku na dvoudobé
dvěstěpadesátky nebo v úsecích plných zatáček děsit velké bratry. Technicky i
opticky zůstává ZXR pěknou podívanou.
Kawasaki ZXR 400L |
Motor |
vzduchem chlazený čtyřdobý čtyřválec 398
cm3 16V rozvod DOHC |
Největší výkon |
48 kW (65 k) při 13 000 ot/min |
Točivý moment |
36 Nm při 12 000 ot/min |
Kompresní poměr |
12,1:1 |
Vrtání × zdvih |
57 × 39 mm |
Spouštění |
elektronické |
Převodovka |
šestistupňová |
Rám |
dvojitý páteřový hliníkový rám |
Přední vidlce / zdvih |
teleskopická / 120 mm |
Zavěšení zadního kola / zdvih |
kyvná vidlice / 120 mm |
Pneumatiky vpředu / vzadu |
120/60-ZR 17 / 160/60-ZR 17 |
Brzdy vpředu / vzadu |
dvoukotoučová / jednoduchá kotoučová |
Sekundární převod |
řetěz |
Hmotnost |
186 kg |
Maximální rychlost |
211 km/h |
Objem palivové nádrže |
16 l |
Zrychlení 0-100 km/h |
4,6 s |
Výška sedla |
760 mm |
Průměrná spotřeba paliva v testu |
6,6 l (na 100 km) |
Veškeré
údaje jsou platné
k 28. srpnu 2000. |

|
|
|
Text: Luděk Vejnoska (tel.: 0321/761534)
Foto: Luděk Vejnoska