motoristická akce

STREETFIGHTER
DAY 2003

Již číslem šest se honosila se v letošním roce tradiční motoristická akce všech příznivců stuntridingu, všeobecně známá jako Streetfighter day. Tak jako v předchozích ročnících vypukla tato mela již tradičně o posledním červnovém víkendu. Po několika předchozích ročnících konaných v Českých Budějovicích a Hradci Králové se zdá, že se našla konečně vhodná destinace, jak pro samotné závodníky, tak pro příznivce této bizardní show. Zřejmě kromě občanů přilehlé vesničky Hodenice mohli totiž všichni jásat z konaní akce opět na vojenském letišti “Na Borech“ poblíž Bechyně. Hlavním kladem je každopádně skutečnost, že charakterem vybraného místa se tak celá akce již podruhé posunula, z pohledu běžného motorkáře, z jednodenní vyjížďky na víkendovou akci s patřičnou zábavou podobnou běžnému motosrazu.

Další posun celé akce, tedy hlavně z pohledu organizátorů a jezdců samotných, byl fakt, že Streetfigter day 2003, byl veden jako oficiální mistrovství světa pod záštitou mezinárodní asociace volného ježdění (IFMA). Příčina přiklepnutí konání této akce do ČR tkvěla údajně především ve spokojenosti s loňskou úrovní, jakou zvládli organizátoři mistrovství Evropy. Je pravdou, že organizačně byla alespoň podle mého názoru celé klání zvládnuto ještě lépe než v minulém roce a všichni zúčastnění pořadatelé odvedli dobrý kus práce.

Na druhou stranu z pohledu návštěvníků tato skutečnost znamenala, že se celá akce posunula do trochu jiné cenové dimenze. Pokud jste si lístek nekoupili v předprodeji, museli jste se smířit s investicí do vstupenky v rozmezí 400-600 Kč podle toho, jakou sekci jste si na tribuně vybrali. Parkování fungovalo stejně jako v minulých ročnících přímo uvnitř areálu na vyhrazené ploše. Přidružených stánků s doplňky a občerstvením bylo dostatek, takže si každý v tomto ohledu přišel jistě na své. Za připomenutí jistě stojí prezentace zastoupení motocyklů Honda, či prodejce náhradník dílů Ruco. Vzhledem k tomu, že se jednalo o mistrovství světa, přibyla kromě jiného i povinnost pořadatelů zajistit vyhrazenou chráněnou plochu pro trénink.

Celá show byla oficiálně zahájena úderem 9:00 hodiny freestylovou show Petra Kuchaře a představením modelů Honda a věřte, že i když se jednalo o sériové stroje, bylo se v rukou kaskadérů rozhodně na co koukat. Samotné klání začalo zhruba kolem 9:30 zahájením 1.kola, kde šlo především o to, aby jezdci splnili povinné prvky a představili se porotě a divákům. Kolem poledne pak následovalo další zpestření v podobě show maďarského retrokaskadéra Mokuse, který na svém mopedu občas podnikal kousky, které hraničily s fyzikálními možnostmi. Poté se ještě Pepa (Šiler) Sršeň pokoušel o rekord v jízdě po předním kole. Souběžně s druhým kolem začínala vrcholit i soutěž o nejlepší přestavbu motocyklu, která se stala neodmyslitelnou součástí každoročního Streetfighter day. Bohužel letos se mi zdálo, že tato jinak velice populární disciplina byla poněkud v útlumu. Soutěže se zúčastnilo proti loňským 22 pouze 6 strojů, což alespoň pro mě osobně bylo trochu zklamání. Navíc některým přihlášeným strojům mohly směle konkurovat i některé motocykly v parkovací zóně. Pauza před finálovým kolem byla vyhrazena tradiční show Petra Hnětkovského a Pavla Hanzlíka , která spolu s exhibičním závodem dragsterů rozhodně nezklamala. Pavel Hanzlík sedlá letos 1000 Fazera od Yamahy a bylo vidět, že na své show rozhodně zapracoval. Vítězem celého klání se stal Chris Pfeiffer z Německa, který si titul právem zasloužil. Nejen, že všechny triky předváděl s naprostou samozřejmostí a precizností, i když bylo jasné, že jsou absolutně na hraně, ale předvedl i kousky zcela nové. Osobně mě dostal jeho jedinečný prvek gumování, při kterém stál nohama na sedadle motocyklu. Obecně se dá říci, že klasické gumování, či jízda po zadním a předním kole je dnes už základním prvkem a pokud chce závodník výrazněji uspět, musí zapracovat nejen na technice provedení jednotlivých kreací, ale především musí přijít s nějakou vlastní inovací. Trochu zklamáním pro skalní fanoušky byla absence loňského mistra Evropy Craiga Jonese z Velké Británie. Ten, jakožto stájový jezdec motocyklů značky Buell, musel z pochopitelných důvodů plnit své povinnosti vůči svému chlebodárci Harley-Davidson v USA, kde se toho času konaly stoleté oslavy této legendární značky. Z našich se nejlépe umístil Pepa (Šiler) Sršeň, který jízdu po předním kole zvládá z našich naprosto bezkonkurenčně. Celkové výsledky naleznete na oficiálních stránkách www.streetfighterday.cz. Troufnu si směle tvrdit, že jak organizačně, tak po stránce programu byla akce naplánována precizně a byla téměř bez chyby, za což patří dík hlavně lidem z ČMN a Bikes Publishing, s.r.o.. Jen tak dál.

    
Text: Lukáš Růžička, Foto: Lukáš Růžička


Zvětšit <----------------------------------> Zvětšit