novinka

Motocykl 2003, aneb co nás čeká a nemine

Jaro klepe neúprosně na dveře a i ten největší motocyklový spáč se většinou počátkem března s prvními záblesky jara probere ze zimního spánku. Někteří finišují na zimních úpravách, někteří rozmýšlí, na čem že to budou letos vlastně jezdit, a ty co mají jasno, netrpělivě dráždí své oře v garážích, vyhlížejíc vhodnou příležitost k první jízdě. Každopádně ať tak, či onak většina příznivců motocyklů se u nás každoročně mezi 13-16. březnem začne houfovat směrem ku Praze. Tradičně zde totiž probíhá všem dobře známá výstava Motocykl. Letos ji máme úspěšně za sebou a kdo tam byl (věřím, že většina z nás), určitě si udělal nejlépe představu o tom, co se mu líbí a co by mohlo být příště lepší. Pokud budete mít chuť, přidejte i svůj hlas do naší miniankety. Každopádně jednou z nejdůležitějších věcí a přínosem této akce je každoročně seznámit širokou veřejnost s novými modely a image každé značky a to se, myslím, i letos zdárně podařilo. Letošní výstavní plocha zabírala 13 500 m2 a představilo se na ní více jak 110 firem. Pořadatelé odhadovali návštěvu cca na 45,000 lidí.

Nových strojů si pro nás výrobci stejně jako v minulých letech připravili mnoho a jejich výčet by dal určitě na celý katalog. Rád bych se tedy pokusil ve stručnosti zmínit alespoň o těch, které jsou buď technicky převratné a získaly už nějaká ta ocenění, či které mě osobně přišly něčím zajímavé. Můj výběr bude tak zcela určitě neúplný a chtěl bych se tedy předem omluvit těm, na které zapomenu.

Motocykly jsou především o kráse a dobrodružství a to je jedna z věcí, kterou mám na nich opravdu rád. Na českém trhu je nabídka motocyklů stále bohatší, ale prim hrají podle mého názoru především velké a osvědčené firmy a u těch bych se zastavil nejdříve. Nezanedbatelný nárůst v prodejích zaznamenala také nejslabší kategorie skútrů. Osobně si však myslím, že je to způsobeno v ČR dvěma zásadními faktory. Zaprvé stále houstnoucí dopravou, zejména v letních měsících - hledáním alternativ levné rychlé dopravy. Druhou zásadní příčinu spatřuji ve výrazném poklesu cen a rozšíření nabídky z oblasti levných skútrů a mopedů dovážených z Číny.

HONDAYAMAHASUZUKIKAWASAKIOSTATNÍ