Mitsubishi Pajero‘03–novinka tří diamantů
První z řady novinek značky tří diamantů, které přijdou na český trh v roce
2003, je inovovaná verze vlajkové lodi v nabídce kategorie off-road - Pajero '03. Mitsubishi Motors Corporation
tento vůz představila v České republice v rámci tiskové konference 6.2. 2003. Pajero '03 navazuje na více než
dvacetiletou úspěšnou tradici terénních automobilů pojmenovaných podle šelmy z jihoamerických pamp. Letošní
modelová řada přichází nejen s omlazenou vizáží, ale také s řadou technických vylepšení.
Mitsubishi Pajero '03 nabízí novou přední masku, objemnější přední nárazník a v
duchu nejnovějšího trendu také více chromovaných ploch zejména kolem předních reflektorů, což umocňuje tradičně
impozantní dojem. V základní výbavě nového modelu Pajero '03 je klimatizace (od modelu GLX plně automatická),
stejně jako airbagy řidiče a spolujezdce doplněné (od modelu GLX) bočními airbagy.
Největší technologickou novinkou a zároveň světovou premiérou v kategorii
terénních vozů s pohonem všech kol je aktivní stabilizační systém MASC (Mitsubishi Active Stability Control)
(někteří výrobci označují jako ESP) ve spojení s pokrokovým protiprokluzovým systémem MATC (Mitsubishi Active
Traction Control) a systémem zabraňujícímu nebezpečí nekontrolovatelného sjezdu na kluzkém svahu EBAC
(Engine Brake Assist Control). Použití těchto tří systémů značně zvýšilo aktivní bezpečnost nového modelu Pajero'
03 a jeho jízdní komfort.
Paleta nabídky
pohonných jednotek modelu Pajero '03 sestává z osvědčených motorů 2,5 TD o výkonu 85kW/115k (pouze v třídveřové verzi), velice oblíbeného a výkonného vznětového agregátu s přímým
vstřikováním paliva 3,2 DI-D (118kW/160k) a nejvýkonnějšího vidlicového šestiválce 3,5 l GDI (149kW/203k).
Všechny verze s motory 3,2 DI-D a 3,5 V6 GDI jsou standardně vybaveny systémem pohonu všech kol Super Select 4WD
druhé generace.
Na absolutní špičce v nové nabídce Pajero '03 stojí modely 3,2 DI-D GLS
Privilege a 3,5 GDI GLS Privilege (oba v provedení Wagon) vybavené standardně automatickou převodovkou,
elektricky ovládaným vyklápěcím/zasunovacím průhledným střešním oknem, střešními lyžinami, zadním spoilerem,
kůží potaženými sedadly s vyhříváním, audiosystémem včetně CD přehrávače, osvětlenými bočními stupačkami,
vyhřívanými předními skly pod stěrači, ostřikovači světlometů, dvojbarevným lakem, systémem MASC+MATC+EBAC atd.
(výbava Pajero)
Nejdostupnějším modelem vozu Pajero '03 je třídveřový 2,5 TD GL za 970 500,- Kč,
týž vůz v provedení GLX s 3,2 DI-D motorem stojí 1 203 400 Kč. Nejdražším třídveřovým modelem je 3,5 GDI s
automatickou převodovkou, koženým čalouněním a střešním oknem za 1 518 400 Kč.Sedmimístné provedení Pajero Wagon
'03 je v cenových relacích od 1 341 600 Kč (3,2 DI-D GLX) do 1 632 400 Kč (3,5 GDI GLS, automat, kůže). Modely
3,2 DI-D Privilege stojí 1 647 000 Kč a model 3,5 GDI GLS Privilege 1 709 000 Kč. (Všechny ceny jsou uvedeny
včetně DPH). Model Pajero Wagon '03 je nabízen rovněž v užitkovém provedení.
Společnost Mitsubishi Motors Corporation prodala v roce 2002 nejvíce vozů za dobu
jejího působení v ČR. Za rok 2002 se jednalo zhruba o prodej více jak 1100 vozů. Zajímavou skutečností, nikoliv
však nijak překvapující je fakt, že terénní vozy se na celém množství podílely rovnými 60% (Pajero – Sport,Pinin,
Pickup). V letošním roce je přáním prodat ještě o 15 % více vozů než v roce 2002. Co se týče uvedení dalších
novinek, v květnu na autosalónu v Brně by měla být představena úplná novinka v nabídce a to sportovně užitkový
Outlander(viz.2xfoto), který se bude na evropském a současně také českém trhu prodávat právě od května 2003. Dalším model
představeným v tomto roce by pak měl být v září nový Lancer. Významné změny proběhly začátkem roku také ve vedení
společnost Denzel Praha s.r.o., kde stávajícího ředitele pana Nezvala nahradil v této pozici pan Ing. Zdeňek
Petrás(viz.foto), který přišel do Denzel Praha s.r.o. se společnosti Robert BOSCH.
Zdroj: Mitsubishi Motors Corporation