Stejně jako všechny nové vozy Mazda i pěti-dveřový hatchback MX Sportif byl vyvinut s cílem,
aby překonal linie klasického vozu daného segmentu a nabídl zákazníkům více nejenom po stránce exteriéru, ale
i prostornosti a radosti z jízdních vlastností.
U exteriéru vozu vycházeli designéři z charakteristického DNA značky Mazda: pocit
pohybu a spolehlivosti a dynamická stabilita. Design vozu začíná dynamickými proporcemi a protáhlými liniemi dlouhé kabiny
vozu a je zdůrazněn extrémně krátkými převisy. Výrazné linie rozebíhající se od přední mřížky dále do kapoty
vozu jsou dobře zkombinovány s trojúhelníkovým tvarem zadních sloupků a dodávají tak vozu na pocitu výkonnosti
a spolehlivosti. Výraz vozu dále podtrhuje uhlazená linie střechy a agresivní nárazníky, oba tyto prvky napomáhají
docílit pocitu svěží dynamiky z vozu.
Pokud jde o interiér vozu, Mazda vytvořila skutečně sportovní, ale současně i
komfortní design. Tento vyvolává vizuální vzrušení díky pečlivě vybraným materiálům na čalounění
a výplně a podtrhuje radost z řízení. Přístrojová deska a dveře mají jednoduché a čisté linie, které
vytvářejí pocit moderního, prostorného a otevřeného interiéru vozu. Finální zakončení přístrojové desky ve
vysoce lesklé černé barvě je nejenom elegantní, ale zajišťuje i dobrou viditelnost a snadné ovládání v průběhu
jízdy.
Mazda MX Sportif s náhonem na přední kola je osazena čtyřválcovým motorem o
obsahu 2.0 litrů, který patří do rodiny nové generace motorů. U tohoto typu motoru došlo k výměně pozice sacího
a výfukového potrubí (výfukové potrubí je v zádní části motoru). Motor je vybaven variabilním systémem sání a
systémem proměnlivého víření vzduchu v sání. Vysoce-otáčkový čtyřválec splňuje emise PZVE ve Spojených státech,
evropské emisní normy Euro IV a emise ULEV v Japonsku. Motor je vybaven pětistupňovou převodovkou a pro zvýšení
výkonnosti a bezpečnosti je MX Sportif vybaven systémem DSC.
Zdroj: Mazda