novinka

ELIT Grand Prix racing Team představil své plány pro letošní sezónu

ELIT Grand Prix racing Team, jehož majitelem a hlavním manažerem je Švýcar Daniel M. Epp, vstupuje do své druhé závodní sezóny MS silničních motocyklů. V seriálu mistrovství světa bude soutěžit ve dvou objemových třídách. V kubatuře do 125 cm3 se zúčastní seriálu šestnáctiletý Švýcar Thomas Lüthi a v kubatuře do 250cm3 nasazuje ve své premiérové účasti českého jezdce Jakuba Smrže.

Ve třídě 125 cm3 je dle informací týmu pro Thomase L. důležité, aby se řádně seznámil s okruhy a dojížděl pravidelně do 20 místa. S motocyklem je po testování jezdec i tým spokojen. Výborně se prý osvědčil letošní Honda A-kit a podařilo se také bezproblémově nastavit podvozek.

U motocyklu třídy 250 cm3 se dle zpráv z týmu potýkali s nastavením podvozku, které není stále ideální. U stroje s větším výkonem je dokonalé a přesné nastavení pérování základem úspěchu. I tak však panuje optimistická nálada a výkon Jakuba Smrže je hodnocen kladně. Jakub se po loňských zraněních cítí zdravotně naprosto v pořádku a věří v úspěšnou sezónu. V 250 cm3 to nebude rozhodně premiéra, jelikož již v závěru loňské sezóny jel pět GP za podpory ELIT v týmu DeGraaf Grand Prix. Do Japonska se těší, nicméně před zahájením sezóny ho očekává ještě ne zrovna motoristická záležitost a to maturita na českobudějovickém gymnáziu. Zkouška ho čeká 27. března a bude se skládat z čestiny, angličtiny, němčiny a informatiky. Jak řekl sám: “Největší obavy mám z povinné češtiny. Ve škole mi ale vycházejí vstříc.“ Chtěl by studovat i vysokou školu, ale neprozradil zatím jakou. Vedení týmu si přeje v závodech, aby dojížděl tak kolem bodovaného patnáctého místa. Jezdec sám se umístění na bodovaných místech rozhodně nebrání. V úvodu chce však Jakub Smrž hlavně dojet bez pádu a ještě více se seznámit s nyní již zcela vlastním motocyklem. Poté by chtěl mít samozřejmě lepší výsledky. Osobně se těší asi nejvíce do Assenu, Sachsenringu a samozřejmě do Brna.

Oba jezdci spolu s týmem absolvovali ostrou přípravu na nadcházející sezónu při oficiálním IRTA testování na španělské a portugalské půdě. Tým i jezdci byli spokojeni, ačkoliv celé testy ovlivnilo především deštivé počasí.

  • Technické parametry motocyklů:



  • Text: Lukáš Růžička
    Zdroj: ELIT Grand Prix racing Team
    Foto: Lukáš Růžička (3), ELIT(3)