krátkodobý test

H o n d a  C B R  6 0 0 F
Sportovec v cestovním kabátu

V loňském roce touto dobou jsme měli půjčenou Hondu CBR 600 F Sport. Uběhl rok a máme její sestřičku CBR 600 F v klasické verzi. Jelikož jsou oba motocykly dost podobné, chtěl bych v následujícím článku popsat, čím se od sebe liší, a upozornit především na tyto změny.

Design: Co se designu týče, jsou oba motocykly téměř shodné. Laik by je na první pohled od sebe stěží rozeznal. Všímavějším z nás však neunikne, že oproti verzi sport je sedlo nedělené. Díky tomu se samozřejmě trochu liší i podsedlový plast. Obě verze se dají také vcelku lehce rozpoznat díky odlišnému barevnému provedení.

Motor a jízdní vlastnosti: Stroj je poháněn řadovým čtyřdobým kapalinou chlazeným čtyřválcem o objemu 599 ccm, který dosahuje největšího výkonu 81kW (110k) při 12500 otáčkách. U obou verzí je použito totožné elektronické vstřikování paliva PGM-FI. Sací ventily u verze sport mají navíc jednu vratnou pružinu, která zabezpečuje lepší zavírání ventilu při extrémním namáhání ve vysokých otáčkách, a jsou použita o 0,3mm nižší zdvihátka. Obě verze se liší také v tom, že u klasické verze je použita sedmilamelová spojka oproti osmilamelové u verze sport. Další rozdíl je v zadní rozetě, kde má sportovní verze o jeden zub víc, celkem tedy 46 zubů a o 4mm kratší rozvor, což by mělo trochu přispět na ostřejším zátahu.

Podvozek je plně nastavitelný a myslím si, že každý jezdec si přijde na své. Motocykl lze nastavit vhodně jak na dovádění na okruhu tak i na pohodlnější cestování ve dvou. Přední teleskopická vidlice je průměru 43 mm a zdvih má 120 mm, stejný zdvih je i vzadu. Dnes už téměř samozřejmostí u této kategorie je plně nastavitelné předpětí pružiny. Pneumatiky jsou rozměrů vpředu 120/70 ZR17 a vzadu 180/55 ZR17. Co ocení především ti sportovněji založení jezdci, je výborná ovladatelnost, lehkost vedení stroje a skvělé brzdy. Lze přesně dávkovat brzdnou sílu a je možno si vcelku snadno ohlídat kritický okamžik při divočejším dovádění. Cestovatelé zase ocení, že si nevyslechnou nadávky z úst spolujezdce hned po prvních kilometrech jízdy, protože jednodílné sedlo je opravdu pohodlné jak pro řidiče tak i pro spolujezdce. Alespoň v mezích supersportovního stroje, není to cestovní enduro. Také vhodné jsou úchyty pro upevnění zavazadla a na supersport vcelku dost prostoru pod sedlem. V kapotáži je integrována přístrojová deska s ručičkovým otáčkoměrem a multifunkční display s digitálním ukazatelem paliva, teploty, počtu ujetých kilometrů a hodinami. Motocykl je vybaven bezpečnostním zařízením H.I.S.S. U této verze najdete i prakticky využitelný hlavní stojan.

Honda CBR 600 F

Motor kapalinou chlazený řadový čtyřdobý čtyřválec DOHC, 16 ventilů, objem 599 cm3
Největší výkon 81 kW (110 k) při 12500 ot/min
Točivý moment 65 Nm při 10500 ot/min
Kompresní poměr 12:1
Vrtání × zdvih 67 × 42,6 mm
Převodovka šestistupňová
Vnější rozměry 2060 × 685 × 1130 mm
Světlá výška 135 mm
Rozvor kol 1390 mm
Výška sedla 810 mm
Hmotnost 170 kg
Objem palivové nádrže 18 l (3,5 l rezerva)
Maximální rychlost >250 km/h
Rám páteřový
Přední vidlice/zdvih teleskopická s nastavitelným předpětí pružiny 43 mm/120 mm
Zavěšení zadního kola/zdvih s nastavením předpětí pružiny/120 mm
Pneumatiky vpředu/vzadu 120/70-17 / 180/55-17
Brzdy vpředu/vzadu dva kotouče 296 mm/jeden kotouč 220 mm
Sekundární převod O-kroužkový řetěz
Průměrná spotřeba palivav testu cca 5,2 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 325 000 Kč


Veškeré údaje jsou platné k 8. říjnu 2002.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Shrnu-li to, myslím si že Honda CBR 600 F je takový praktický supersport. Potěší vyznavače rychlé a ostré jízdy, ale není nutno s ní brousit celý den slidery na závodním okruhu, protože má možnost v klidu přibalit spolujezdce se zavazadlem a někam vyrazit. Díky své jednoduché ovladatelnosti přetrpíte i jízdu v hustším provozu, ale méně zdatné jezdce by mohla nemile překvapit. Je to motocykl pro každodenní užívání, který si dnes můžete pořídit za 325000 Kč.

    
Text: Pavel Růžička / foto: Lukáš Růžička

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch