krátkodobý test

H y u n d a i  S a n t a  F e   2 , 0  C R D i  4 × 4
S lehkostí
sobě vlastní

Nápadité, netradiční tvary exteriéru i interiéru dávají tušit, že jeho tvůrcům ani v nejmenším nechyběla fantazie. Vůz pro volný čas, jenž nezastaví ani lehčí terén, je výborným společníkem moderního člověka.

Design: Velice chválím návrháře, kteří neváhali porušit stereotypní módní diktát, určující vozům typu SUV či off-road krabicovitou karoserii s ostrými hranami. Automobilka Hyundai se nebála přijít s designem dokonce výrazně oblým, přitom líbivým a působivým. Ladné linie vozu se při jeho testu setkaly s nebývalým zájmem ostatních motoristů.

Interiér: Vnitřní prostor není o nic méně nápaditý než vzhled zvenčí. Spousta odkládacích ploch, oblin a zákoutí, křivek a prolisů. Plno invence, neodsouvající přitom praktičnost a ergonomii do pozadí. Zkrátka přesně opačný přístup než typicky volskwagenovská strohost. Santa Fe překypuje radostí, životem, nápady. Rozměrná sedadla poskytují cestujícím dobrou boční oporu. Jejich sklon je nastavitelný dokonce i vzadu. Nepochválit nemohu výborný výhled, daný vyšší stavbou karoseri a velkou zasklenou plochou. Objemný zavazadelník (690 l) je přístupný pátými dveřmi se samostatně výklopným sklem. Za velmi praktické považuji prohlubně po stranách zavazadlového prostoru a jeho dvojitou podlahu.

Motor a jízdní vlastnosti: Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 83 kW (113 k) při 4000 ot/min a točivým momentem 255 Nm při 2000 ot/min, využívající techniku vysokotlakého vstřikování nafty Common Rail, se vyznačuje tichým a kultivovaným chodem. Vůz má stálý pohon všech čtyř kol, mezinápravový diferenciál zajišťuje rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40. Při jízdě po povrchu se sníženou adhezí pomáhá zadní diferenciál s omezenou svorností a protiprokluzový systém TCS. Spotřeba v testu dosáhla příznivé hodnoty 8,4 l/100 km. Jízdní vlastnosti výrobce orientoval především na pohodlí, jehož si užijete do sytosti. Při jízdě po nezpevněných komunikacích je třeba lehce zvolnit, neboť automobil zásluhou měkkého naladění podvozku odskakuje. Jinak však poslušně drží stopu, i manévrování je snadné.

Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4×4

Motor přeplňovaný vznětový 2,0 l V4 16V
Největší výkon 83 kW (113 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 255 Nm při 2000 ot/min
Pohon stálý 4×4
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4500 × 1820 × 1675 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1718/662 kg
Objem zavazadlového prostoru 690 l
Objem palivové nádrže 65 l
Maximální rychlost 166 km/h
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
8,4 l/7,6 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 839 900 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 8. dubnu 2002.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Hyundai Santa Fe nabízí originální vzhled exteriéru i interiéru, pohodlí pro posádku, velký zavazadlový prostor, výhodu pohonu všech kol a solidní spotřebu paliva. To vše přitom za přijatelnou cenu, jež u testovaného provedení činí 839 900 Kč. Základní výbava zahrnuje ABS + EBD, čtyři airbagy, výškově nastavitelný volant a a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, manuální klimatizaci, volant a hlavici řadicí páky v kůži, přední mlhovky či kola z lehkých slitin.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch