H y u n d a i S a n t a F e
2 , 0 C R D i 4 × 4
S lehkostí
sobě vlastní
Nápadité, netradiční tvary
exteriéru i interiéru dávají tušit, že jeho tvůrcům ani v nejmenším nechyběla
fantazie. Vůz pro volný čas, jenž nezastaví ani lehčí terén, je výborným společníkem
moderního člověka.
Design:
Velice chválím návrháře, kteří neváhali porušit stereotypní módní diktát, určující
vozům typu SUV či off-road krabicovitou karoserii s ostrými hranami. Automobilka
Hyundai se nebála přijít s designem dokonce výrazně oblým, přitom líbivým a působivým.
Ladné linie vozu se při jeho testu setkaly s nebývalým zájmem ostatních motoristů.
Interiér: Vnitřní prostor není o nic méně nápaditý než vzhled zvenčí. Spousta
odkládacích ploch, oblin a zákoutí, křivek a prolisů. Plno invence, neodsouvající
přitom praktičnost a ergonomii do pozadí. Zkrátka přesně opačný přístup než
typicky volskwagenovská strohost. Santa Fe překypuje radostí, životem, nápady. Rozměrná
sedadla poskytují cestujícím dobrou boční oporu. Jejich sklon je nastavitelný
dokonce i vzadu. Nepochválit nemohu výborný výhled, daný vyšší stavbou karoseri a
velkou zasklenou plochou. Objemný zavazadelník (690 l) je přístupný pátými dveřmi
se samostatně výklopným sklem. Za velmi praktické považuji prohlubně po stranách
zavazadlového prostoru a jeho dvojitou podlahu.
Motor a jízdní vlastnosti: Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 83 kW (113 k) při
4000 ot/min a točivým momentem 255 Nm při 2000 ot/min, využívající techniku
vysokotlakého vstřikování nafty Common Rail, se vyznačuje tichým a kultivovaným
chodem. Vůz má stálý pohon všech čtyř kol, mezinápravový diferenciál zajišťuje
rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40. Při jízdě
po povrchu se sníženou adhezí pomáhá zadní diferenciál s omezenou svorností a
protiprokluzový systém TCS. Spotřeba v testu dosáhla příznivé hodnoty 8,4 l/100 km.
Jízdní vlastnosti výrobce orientoval především na pohodlí, jehož si užijete do
sytosti. Při jízdě po nezpevněných komunikacích je třeba lehce zvolnit, neboť
automobil zásluhou měkkého naladění podvozku odskakuje. Jinak však poslušně drží
stopu, i manévrování je snadné.
Hyundai Santa Fe 2,0
CRDi 4×4 |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,0 l
V4 16V |
Největší výkon |
83 kW (113 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
255 Nm při 2000 ot/min |
Pohon |
stálý 4×4 |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním řazením |
Vnější rozměry |
4500 × 1820 × 1675 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1718/662 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
690 l |
Objem palivové nádrže |
65 l |
Maximální rychlost |
166 km/h |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
8,4 l/7,6 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
839 900 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 8. dubnu 2002. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Hyundai Santa Fe nabízí originální vzhled exteriéru i interiéru, pohodlí
pro posádku, velký zavazadlový prostor, výhodu pohonu všech kol a solidní spotřebu
paliva. To vše přitom za přijatelnou cenu, jež u testovaného provedení činí 839
900 Kč. Základní výbava zahrnuje ABS + EBD, čtyři airbagy, výškově nastavitelný
volant a a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější zpětná
zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, manuální klimatizaci,
volant a hlavici řadicí páky v kůži, přední mlhovky či kola z lehkých slitin.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb