krátkodobý test

F o r d  M o n d e o  C o r e   2 , 0  D u r a t e c  H E
Milý společník

Na nové generaci Fordu Mondeo je zvláště dobře patrné, jaké úsilí věnoval výrobce vývoji tohoto modelu. Automobil povyrostl a po všech stránkách dospěl, zlepšila se ovladatelnost a chování na silnici. Rozměry i komfortem interiéru se může směle měřit s vozy vyšší střední třídy.

Design: Automobil dostal typické prvky designérského stylu New Edge, vyjadřujícího dynamiku a inovaci, ale přitom si - na rozdíl od focusu - zachovává reprezentativní a konzervativní rysy. Zaoblené křivky a ostré přechody působí opravdu impozantně.

Interiér: Kvalitně zpracovaný vnitřní prostor s prvotřídními materiály a dokonalým slícováním vyniká střídmostí designu a celkovou účelností, bohužel trochu na úkor vzhledové nápaditosti. Rozměrově však patří k největším ve své třídě. Sedadla mají správnou tuhost i odpovídající boční vedení, obzvlášť povedená je opora v oblasti beder i ramen. Pochválit je třeba rovněž dlouhé sedáky i opěradla. Prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech je ve všech směrech dostatečný. Cestující se cítí nejen příjemně, ale i maximálně bezpečně. Dobře přístupný zavazadelník o objemu 500 l je potom z hlediska volného místa dokonce nadprůměrný.

Motor a jízdní vlastnosti: Jízda s automobilem je - díky jeho rozměrům, zvláště pak dlouhému rozvoru - klidná a pohodová. Dokonalá jízdní stabilita se projevuje zejména v zatáčkách: vždyť i vlásenky můžete projíždět pod plynem, aniž by mondeo dalo jakkoli najevo, že něco není v pořádku. Sice cítíte hmotnost vozu, ale tak, že ji můžete dokonale ovládat. Dostat vůz úmyslně do smyku dá nebývalou práci. Moderní čtyřválec se čtyřventilovou technikou o objemu 2,0 l je kultivovaný a má tichý chod. Do interiéru se jeho krásný zvuk dostává až při sportovnější jízdě ve vyšších otáčkách. Spotřeba v konečném průměru dosáhla hodnoty 8,4 l/100 km. Dlouhé zpřevodování pětistupňového ústrojí spíše vybízí ke klidnější jízdě rodinným tempem, avšak při vytáčení motoru se vůz nedá zahanbit.

Ford Mondeo Core 2,0 Duratec HE

Motor zážehový 2,0 l V4 16V
Největší výkon 107 kW (145 k) při 6000 ot/min
Točivý moment 190 Nm při 4500 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4731 × 1812 × 1459 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1423/557 kg
Objem zavazadlového prostoru 500 l
Objem palivové nádrže 56 l
Maximální rychlost 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,8 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
8,4 l/8,0 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 655 900 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 27. dubnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Ford Mondeo se v nové generaci představil v úplně novém světle: nabízí vysoký standard bezpečnosti, bohatou výbavu, nadprůměrný vnitřní prostor, vyspělou techniku pod kapotou a skvělé jízdní vlastnosti. Základní výbava zahrnuje dva airbagy, ABS, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní oporou a volant nastavitelný ve dvou osách. Cena testované karosářské varianty hatchback činí 655 900 Kč.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb    

    
    

    
    
    

    
    

    

    

    


F o r d  M o n d e o  T r e n d  1 , 8  D u r a t e c  H E
Rodinný
komfortní koráb

Po dvoulitru jsem pod kapotou mondea mohl vyzkoušet další zážehový agregát, tentokrát o objemu 1,8 l a ve výbavě Trend.

Vůz s motorem o výkonu 92 kW (125 k) při 6000 ot/min a točivým momentem 170 Nm při 4500 Nm je v případě mondea zajímavou kombinací, řekl bych vydařeným kompromisem mezi pořizovací cenou a spotřebou na jedné straně a výkonnostním potenciálem na straně druhé. Navzdory značné hmotnosti automobilu (1309 kg) pohonná jednotka plně postačuje běžným nárokům na rodinnou, případně mírně svižnou jízdu, a to i v případě plného obsazení. Radost budou mít i sportovně založení řidiči, kterým vůz umožňuje dravější jízdu s častým řazením jednotlivých převodových stupňů (zrychlení 0-100 km/h činí vůbec ne špatných 10,8 s a mximální rychlost je 205 km/h). Motor má klidný a kultivovaný projev, navíc je výborně odhlučněný, takže do interiéru jeho zvuk proniká až při vytáčení do otáček. Spotřeba v testu dosáhla hodnoty 8,4 l/100 km. Co se mi na automobilu opět líbilo, byla dobrá manévrovatelnost, rozměrově velkoryse pojatý a dílensky opravdu kvalitně zpracovaný vnitřní prostor a špičkové jízdní vlastnosti Cena popisované varianty činí vzhledem ke kvalitám automobilu odpovídajících 684 900 Kč, standardní výbava v sobě zahrnuje čtyři airbagy, ABS, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant obšitý kůží či přední mlhovky.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb    

    
    

    
    


F o r d  M o n d e o  K o m b i  2 , 0  D I  C o r e
Samozřejmé detaily elegantního obra

Velkorysá nabídka prostoru při zachování atraktivního vzhledu karoserie - tak lze ve stručnosti charakterizovat Ford Mondeo v karosářské verzi kombi.

Mondeo patří zásluhou promyšlené ergonomie útulného interiéru k automobilům, na něž si netřeba dlouho zvykat. Zkrátka veškeré ovládací prvky jsou tam, kde je očekáváte. Tím mne tento vůz (a fordy obecně) vždy potěší. Výjimkou samozřejmě není ani kombík, jenž svou úctyhodnou délkou 4804 mm a šířkou 1931 mm výrazně přesahuje obvyklé rozměry vozů střední třídy, což naznačuje, jak mnoho místa naleznete uvnitř. Skutečně, není třeba se ani v nejmenším uskromňovat, a to neplatí jen pro zavazadlový prostor o úctyhodném objemu 540 litrů (užitečná hmotnost činí 593 kg), ale i pro prostor pro cestující, kde nemají problém s místem pro nohy či hlavu ani osoby nadměrného vzrůstu. Testovaný automobil poháněl přeplňovaný vznětový agregát o objemu 2,0 l s výkonem 85 kW (115 k) při 4000 ot/min a točivým momentem 280 Nm při 1900 ot/min. Maximální rychlost činí 193 km/h. Motor s přímým vstřikováním paliva, turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a chladičem vstlačeného vzduchu je o něco hlučnější, ale má sympatický zátah v rozsahu zhruba 1800-4500 ot/min. Kombinovanou spotřebu paliva uvádí výrobce 6,0 l/100 km, já jsem v zimním provozu ve městě, s častými studenými starty a při poměrně razantní jízdě dosáhl hodnoty 10,3 l/100 km. Podvozek má tužší základ a přitom je odpružený tak, aby umožňoval komfortní jízdu. Vůz je výborně ovladatelný i při rychlém průjezdu zatáček. Navzdory obřím rozměrům automobilu není parkování a manévrování v úzkých místech problémem - velký rejd předních kol a dobrý výhled z vozidla umožňují dostat se i do minimální mezery mezi parkujícími auty. Zkoušené provedení stojí 729 900 Kč.

    
Text: Daniel Srb / foto: Ford

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch