krátkodobý test

D a e w o o  L a n o s  S e d a n  1 , 6  S X
Rodinný vůz
za rozumnou cenu

Lanos patří mezi typické představitele vozů nižší střední třídy, od nichž uživatel očekává příznivý poměr ceny a užitných vlastností. To vše tento vůz bez problémů splňuje a přináší i něco navíc v podobě prostorného interiéru či výkonného hnacího agregátu, který dodává vozu uspokojivou dynamiku.

Design: Lanos přichází s mírně pozměněným vzhledem. Jeho charakteristickým znakem zůstává přední kapota, stažená do tříprvkové mřížky s chromovaným lemováním. Celek je doplněn výraznými oválnými světlomety, které vpředu i vzadu dotvářejí typické rysy celého automobilu, jenž sice má jasné znaky evropské karosářské školy, ale nezapře svůj asijský původ. Zadní partie vozu dostaly ostřejší střih a působí tak značně moderněji.

Interiér: Interiér rovněž doznal změn, a to zejména co do kvality materiálů a atraktivity vzhledu. Vylepšena je přístrojová deska, lépe zpracována jsou nyní pohodlnější sedadla. Do vozu se bez větších problémů s místem vejde pět dospělých lidí. Tento fakt dozajista ocení především rodiny s dětmi, které často jezdí navíc i s nějakým tím zavazadlem. Na druhou stranu na úkor místa pro pasažéry trochu utrpěl zavazadlový prostor o objemu pouhých 395 l, jenž lze však zvětšit snadným sklopením sedaček.

Daewoo Lanos Sedan 1,6 SX

Motor zážehový 1,6 l V4 16V
Největší výkon 78 kW (106 k) při 6000 ot/min
Točivý moment 145 Nm při 3400 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4237 × 1678 × 1432 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1056/579 kg
Objem zavazadlového prostoru 395 l
Objem palivové nádrže 48 l
Maximální rychlost 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,0 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
7,6 l/8,0 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 389 900 Kč

  
Veškeré údaje jsou platné k 4. březnu 2002.

Motor a jízdní vlastnosti: V námi testované verzi 1,6 SX dosahoval motor velmi dobrých parametrů a i v nižších rychlostech byl vcelku živý. Maximální výkon této varianty je 78 kW (106 k) při 6000 otáčkách. Agilní motor je vybaven technickými vymoženostmi, jako je například rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec či systémem variabilní délky sání ventilů pro zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách. Kombinovaná spotřeba paliva v testu dosáhla příznivé hodnoty 7,6 l/100 km. Co se jízdních vlastností týče, automobil při jízdě na kvalitních vozovkách nepostrádá pohodlí pro posádku, ačkoli oproti předchozí verzi je odpružení o něco tužší.

Závěr: Daewoo Lanos si stojí v nabité konkurenci vozů nižší střední třídy vcelku dobře. Jeho síla je hlavně v přijatelné ceně, jež u testované varianty činí 389 900 Kč, bohaté výbavě a také nabízených dodatečných službách, jakými jsou kupříkladu tříletá záruka a havarijní pojištění. Taktéž potěšitelným faktem je, že vozy Daewoo se takřka vůbec nekradou.

    
Text: Daniel Srb, Lukáš Růžička / foto: Daniel Srb