krátkodobý test

H o n d a  C i v i c  3 D  1 , 6  L S
Dravost v krvi

Nový civic ve třídvéřovém provedení poskytuje sportovně založeným řidičům to pravé uspokojení, jež se dostavuje při vytáčení agregátu do maximálních otáček a zkoušení, co si ještě v zatáčce mohou dovolit...

Verze 3D je - podle mého názoru - určena zejména pro mladší klientelu. Nízká stavba karoserie, díky níž mají starší osoby výrazné potíže s nastupováním, pro ně totiž není problémem a naopak umí ocenit její výhody při jízdě. Design vozu se opravdu povedl, myslím, že jen málokomu se automobil vyloženě nebude líbit. Přístup na zadní sedadla je zásluhou jediných bočních dveří trochu ztížen, na druhou stranu lze pochválit větší torzní tuhost karoserie. Konstruktéři použili dlouhý rozvor a klenutou střechu, a tak je nabídka prostoru uvnitř vozu skutečně velkorysá. Příjemný interiér vyniká dokonalým dílenským zpracováním a kvalitními materiály. Pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením oceníte zejména při sportovní jízdě. Zajímavostí je umístění řadicí páky ve formě joysticku na přístrojové desce. Výrobce uvádí průměrnou kombinovanou spotřebu benzínu 6,6 l/100 km, já jsem jezdil za rovných 10,0 l/100 km - při jízdách razantním stylem výhradně po městě. Testovaný vůz poháněl motor o objemu 1,6 l s výkonem 81 kW (110 k) při 5600 ot/min a točivým momentem 152 Nm při 4300 ot/min. Jízdním vlastnostem lze stěží něco vytknout, vůz ukázkově drží stopu. Ve zkoušené výbavě stojí tento povedený automobil 494 000 Kč.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb


    

  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch