krátkodobý test

P e u g e o t  3 0 7  2 , 0   H D i  X R  P r é s e n c e
Krok vpřed

Nejen výrazný design plný francouzského šarmu a elegance je tím, čím si nové vozy automobilky Peugeot s typovým označením 307 získávají své zákazníky. 307ka má na rozdíl od svého předchůdce mnohem kvalitněji zpracovaný (i když vzhledově poněkud strohý) interiér.

Design: Využitím moderních ostrých hran docílili návrháři mimořádně efektního výsledku. Karoserie jako celek působí značně dynamicky a mladistvě. Na první pohled zaujme velký sklon čelního skla.

Interiér: Peugeot se - stejně jako někteří jeho konkurenti - dal u kompaktního vozu cestou přibližování k MPV. Navzdory malým vnějším rozměrům je tak díky značné výšce karoserie a dlouhému rozvoru cestujícím nabízen ve všech směrech velkorysý prostor, navíc cestující se uvnitř cítí volněji a příjemněji. Řidič má navíc lepší přehled o dění kolem vozidla. Kromě toho je třeba pochválit výborná tužší sedadla s tradičně velmi dobrým bočním vedením. Příjemné je velké množství odkládacích prostorů. Co se přístrojové desky týče, vzali si zřejmě konstruktéři za příklad německé vozy, od nichž odkoukali nejen výtečné dílenské zpracování a kvalitu plastů, ale i přílišnou jednoduchost tvarů - zde je však otázkou osobní preference. Prostřednictvím dveří s velkým úhlem otevření se do vozu snadno nastupuje. Zavazadlový prostor, disponující objemem 341 l, je rozhodně dostačující.

Peugeot 307 2,0 HDi XR Présence

Motor přeplňovaný vznětový 2,0 l V4 16V
Největší výkon 66 kW (90 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 205 Nm při 1750 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4202 × 1730 × 1510 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1260/500 kg
Objem zavazadlového prostoru 341 l
Objem palivové nádrže 60 l
Maximální rychlost 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 13,8 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
6,4 l/5,2 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 525 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 28. lednu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Motor a jízdní vlastnosti: Úsporný a výkonný zároveň - takový je přeplňovaný vznětový motor HDi o objemu 2,0 l s výkonem 66 kW (90 k) při 4000 ot/min a točivým momentem 205 Nm při 1750 ot/min. Agregát, využívající technologii Common Rail, vyniká pružností a relativně tichým chodem. Spotřeba v testu dosáhla hodnoty 6,4 l/100 km. Jízdní vlastnosti automobilu jsou na vysoké úrovni. Navzdory francouzsky měkkému odpružení se vůz naklání jen minimálně a ochotně drží stopu i v rychle projížděných zatáčkách.

Závěr: Peugeot 307 je atraktivním automobilem s krásným vzhledem, prostorným interiérem a špičkovými jízdními vlastnostmi. V testované verzi jej lze pořídit za 525 000 Kč. Základní výbava zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (REF), podporu brzdění v kritických situacích (EVA), přední mlhovky, automatické stírače, samočinnou aktivaci světlometů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, autorádio s kazetovým přehrávačema a ovládáním u volantu.

    
Text: Daniel Srb / foto: Peugeot

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch