H o n d a V T 7 5 0 D
C B l a c k W i d o w
Temná a dravá
Tento zbrusu nový cruiser je jednoznačnou odpovědí
poklidným retro-korábům silnic. Black Widow nezkrývá svůj dravější styl podpořený
originálním výrazem, který byste v sériové výrobě stěží jinde hledali. Maximálně
dlouhý a extrémně nízký stroj s rovnějšími řidítky, umístěnými spolu se stupačkami
daleko vpředu, vám nabídne nezapomenutelný zážitek z jízdy. Bezprostřední kontakt
se silnicí, kdy doslova brousíte v náklonu zadnicí asfalt za notného burácení
vidlicového dvouválce, je pro mnohé doslova srdeční záležitostí. Motocykl je jako
stvořený pro dlouhé úseky rovných silnic, kdy za horkého letního dne uháníte za vůní
dálek. Zajímavou skutečností je i fakt, že spolu s uvedením stroje na trh bylo nabídnuto
také velké množství originálního příslušenství. Závisí tedy jen na vás, jak
hodně popustíte uzdu fantazii a nakolik se cítíte být individualistou.
Design:
Již na první pohled je zřejmé, že "Černá vdova" nebude vyloženě
tuctovou záležitostí. Dlouhý a nízký, to jsou základní kritéria, podle kterých
se tento stroj řídí. Ani množstvím chromu se v tomto případě nehýřilo a všelijaké
ozdůbky se zde také nekonají. Vše záleží na vašem stylu. K dispozici je velké množství
originálních doplňků, takže konečný vzhled je plně ve vaší režii. Mne osobně
asi nejvíce zaujala kapotáž světlometu, která dává motocyklu ještě originálnější
dragsterský vzhled. Stroj je jednoznačně věrný svému názvu, což dokládá nejlépe
barva chladiče či válce s černými žebry a opracovanými okraji. Velmi pohodlné je
prostorné a příjemně polstrované sedlo. To se svými pouhými 675 mm nad zemí dává
poznat opravdu až neskutečný pocit kontaktu s motocyklem a vozovkou. Ačkoliv je
"Vdova" v základu vybavena i pro jízdu se spolujezdcem, je tato možnost spíše
nouzová a na delší cesty jeďte raději sólo. Navíc, pokud zvolíte možnost
dovybavit stroj zadním nosičem, se spolujezdcem se můžete rozloučit rovnou. Čistě
uhlazené linie ještě více umocňují nad sebe uložené dlouhé koncovky výfuků.
Dominantou zadních partií je bezesporu laškovně vykukující masivní "balón",
který je schovaný pod opravdu sporadicky vyhlížejícím blatníkem.
Motor a jízdní vlastnosti: Motocykl je vybaven hnacím agregátem, který má svůj původ v sedmsetpadesátce
"Shadow". Samozřejmě motor byl náležitě modifikován. Výkon byl nepatrně
zvětšen, ale především nyní ještě větší mohutný točivý moment se posunul do
nižších otáček, což má za následek doslova dělové zrychlení a zátah. Díky
celkové pružnosti agregátu jsou také výrazně minimalizovány nároky na řazení pětistupňové
převodovky. Srdcem stroje je čtyřdobý vodou chlazený dvouválec do V (52°) o objemu
745 cm3, který dosahuje maximálního výkonu 33 kW (45 k) při 5500 ot/min. Maximum točivého
momentu 63 Nm stroj dosahuje, jak jsem již zmiňoval, dost nízko při 3000 ot/min, což
má za následek samozřejmě patřičný zátah. Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát,
že "Vdova" nenabízí příliš velký výkon, bez problému se ručička
tachometru vyšplhá až na hranici 150 km/h. Můžete mi však s klidem věřit, že u
stroje tohoto typu je to daleko dostačující hodnota. Běžná optimální cestovní
rychlost se pohybuje tak v rozmezí mezi 120-130 km/h. Informace o potřebných údajích
vám na cruisery tradičně přináší pouze strohá retro kaplička na nádrži. Ta vám
poskytne pouze základní údaje, i tak však ani zde nechybí digitální tachometr a
trip, to jsou však na první pohled veškeré moderní vymoženosti. Při ostřejším záběru
za plyn se projevuje dostatečná míra vibrací, která je pro tyto stroje typická. Jízdní
vlastnosti stroje jsou srovnatelné s cruisery vyšší kategorie. Nemalou měrou se na
tom podílí hlavně tuhá zadní vidlice s čepem a vynikající odpružení. Zadní pružící
jednotky i přední teleskopická vidlice jsou vybaveny progresivně vinutými pružinami.
Podvozek je celkově tužšího naladění a tedy extrémně nekvalitní silnice jsou na
motocyklu trochu znát. Nicméně to je u těchto motocyklů vcelku známý jev. Za typické
v této kategorii lze dále považovat 19" pletené přední kolo. Motocykl je vcelku
dobře ovladatelný a průjezdy zatáček v mírném náklonu mu také nečiní větší
problémy. Je třeba počítat s náležitou délkou a větší hmotností stroje, která
může někomu činit problémy. Na místě nebo při otáčení by však díky nízko
položenému sedlu neměla mít ani většina jezdců menšího vzrůstu větší potíže.
Co se týče bezpečného zastavení, brzdná soustava je adekvátně účinná možnostem
stroje. Nikoho tedy nepřekvapí klasická bubnová brzda vzadu, doplněná vpředu o
jednoduchý kotouč. Co se týče péče o životní prostředí, můžete být klidní.
Obsah škodlivin ve výfukových plynech je snižován pomocí systému dodatečného
spalování, kdy je do výfukových kanálů vstřikován čerstvý vzduch, který zajišťuje
dokonalejší spalování zbytků neshořelých plynů. Dvojice dunících, lehce kónických
koncovek je spletena podle vzorečku 2-2. Průměrná spotřeba paliva v testu činila
velice slušných 4,8 l/100 km.
Honda VT 750 DC Black
Widow |
Motor |
kapalinou chlazený, čtyřdobý 52° do V
šestiventilový dvouválec SOHC o objemu 745 cm3, dva karburátory typu CV, ¤ 34 mm |
Největší výkon |
33 kW (45 k) při 5500 ot/min |
Točivý moment |
63 Nm při 3000 ot/min |
Kompresní poměr |
9:1 |
Vrtání × zdvih |
79 × 76 mm |
Převodovka |
pětistupňová |
Vnější rozměry |
2310 × 800 × 1070 mm |
Světlá výška |
140 mm |
Rozvor kol |
1640 mm |
Výška sedla |
675 mm |
Hmotnost |
229 kg |
Objem palivové nádrže |
13,4 l |
Maximální rychlost |
150 km/h |
Rám |
kolébkový |
Přední vidlice/zdvih |
teleskopická ¤ 41 mm/108 mm |
Zavěšení zadního kola/zdvih |
kyvná vidlice z ocelových profilů, dvě
samostatné pružící a tlumící jednotky s nastavitelným předpětím pružin/80 mm |
Pneumatiky vpředu/vzadu |
110/80-19 / 160/80-15 |
Brzdy vpředu/vzadu |
kotoučová dvoupístková 296 mm/bubnová 180
mm |
Sekundární převod |
O-kroužkový řetěz |
Průměrná spotřeba paliva
v testu |
4,8 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
269 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 5. říjnu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Honda Black Widow je opravdu podařeným kouskem, který upoutá především
netradičním, nekonvenčním vzhledem. I přes svoji originalitu však ani
"Vdova" nepostrádá tradiční konstrukční prvky, na které jsme u těchto
strojů zvyklí. Možná je škoda, že tento motocykl zůstal v letošním roce trochu ve
stínu mohutnějšího krále letošních megacruiserů Hondy VTX1800. V nabídce je
motocykl v černém a stříbrném provedení. Jasnou devízou je velké množství originálního
příslušenství, které vám dává širokou možnost při výběru finální podoby.
Cena testovaného modelu činí 269 000 Kč.
Text: Lukáš Růžička / foto: Lukáš Růžička