krátkodobý test

V o l k s w a g e n  P a s s a t   1 , 8  T  H i g h l i n e
Mr. Perfect

Ve své nové generační podobě se passat na českém trhu objevil v závěru loňského roku - ještě lepší, vyzrálejší a přitažlivější. Patří tak k elitě automobilů, na nichž se nedostatky hledají jen velice špatně. Proto je velice žádaným vozem nejen v zahraničí, ale i u nás: vždyť podle statistiky prodeje tuzemských i dovážených automobilů mu nyní patří jedenácté místo.

Design: Mohutný vzhled ve spojení s decentními chromovanými prvky se povedl. Vůz vypadá dostatečně reprezentativně, důstojně a nadčasově a přitom mu nechybí moderní švih. Za velice působivou považuji přední masku i nápaditě řešené zadní svítilny.

Interiér: Řešení vnitřního prostoru je jakoby návodem jak interiér koncipovat. Je totiž zdařilý po stránce komfortu a pohodlí i ergonomie. Řidič i spolujezdec mají dostatek místa ve všech směrech (na zadních sedadlech si potom nelze stěžovat na nedostatek prostoru pro nohy a jen lidé opravdu vysokých postav mohou mít díky působivé silně klenuté linii střechy problém s místem pro hlavu (avšak rozhodně se cítí příjemněji než u srovnatelné konkurence). Ve všech směrech nastavitelná sedadla jsou sice tužší, ale pohodlná, což oceníte zejména na delších cestách. Ovládací prvky jsou logicky umístěny a dobře po ruce. Výbornou úroveň dílenského zpracování lze jenom pochválit. Objemný zavazadelník se sympaticky velkým vstupním otvorem je skladný, pozitivem jsou standardně sklopná a dělená opěradla zadních sedadel.

Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný passat poháněl osvědčený agregát, známý i z řady dalších vozů koncernu VW - čtyřválcová osmnáctistovka s dvacetiventilovou technikou a přeplňováním (v passatu uložen podélně). Motor automobilu doslova padne a přitom nevyžene jeho cenu do astronomických výšin. Maximální výkon 110 kW (150 k) při 5700 ot/min a mohutný točivý moment 210 Nm při 1750 ot/min zaručují dostatek dynamiky v každém jízdním režimu. Přitom dosaženou průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km lze označit za rozumnou. Výborné jízdní vlastnosti znamenají pohodlí a současně možnost jezdit i značně sportovně.

Volkswagen Passat 1,8 T Highline

Motor přeplňovaný zážehový 1,8 l V4 20V
Největší výkon 110 kW (150 k) při 5700 ot/min
Točivý moment 210 Nm při 1750 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4703 × 1746 × 1462 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1310/560 kg
Objem zavazadlového prostoru 475 l
Objem palivové nádrže 62 l
Maximální rychlost 221 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,2 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
8,4 l/8,3 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 739 400 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 9. listopadu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Volkswagen Passat je automobilem mimořádných kvalit, poskytující zákazníkům kvalitu, luxus a pohodlí. Jeho koupě je dobrou volbou. Cena zkoušeného provedení činí 739 400 Kč, základní výbava obsahuje ABS, dva airbagy, centrální zamkání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, autorádio s osmi reproduktory, ukazatel servisního intervalu, sportovní sedadla vpředu s výškovým nastavením a opěrkami bederní páteře, volant, rukojeť ruční brzdy a manžeta řadicí páky v kůži, výškově i podélně nastavitelný sportovní tříramenný volant, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů či potahy sedadel v kombinaci "alcantara"/kůže.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001