V o l k s w a g e n P a s s a t
1 , 8 T H i g h l i n e
Mr. Perfect
Ve své nové generační
podobě se passat na českém trhu objevil v závěru loňského roku - ještě lepší,
vyzrálejší a přitažlivější. Patří tak k elitě automobilů, na nichž se
nedostatky hledají jen velice špatně. Proto je velice žádaným vozem nejen v
zahraničí, ale i u nás: vždyť podle statistiky prodeje tuzemských i dovážených
automobilů mu nyní patří jedenácté místo.
Design:
Mohutný vzhled ve spojení s decentními chromovanými prvky se povedl. Vůz vypadá
dostatečně reprezentativně, důstojně a nadčasově a přitom mu nechybí moderní
švih. Za velice působivou považuji přední masku i nápaditě řešené zadní
svítilny.
Interiér: Řešení vnitřního prostoru je jakoby návodem jak interiér koncipovat. Je
totiž zdařilý po stránce komfortu a pohodlí i ergonomie. Řidič i spolujezdec mají
dostatek místa ve všech směrech (na zadních sedadlech si potom nelze stěžovat na
nedostatek prostoru pro nohy a jen lidé opravdu vysokých postav mohou mít díky
působivé silně klenuté linii střechy problém s místem pro hlavu (avšak rozhodně
se cítí příjemněji než u srovnatelné konkurence). Ve všech směrech nastavitelná
sedadla jsou sice tužší, ale pohodlná, což oceníte zejména na delších cestách.
Ovládací prvky jsou logicky umístěny a dobře po ruce. Výbornou úroveň dílenského
zpracování lze jenom pochválit. Objemný zavazadelník se sympaticky velkým vstupním
otvorem je skladný, pozitivem jsou standardně sklopná a dělená opěradla zadních
sedadel.
Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný passat poháněl osvědčený agregát, známý i z řady dalších
vozů koncernu VW - čtyřválcová osmnáctistovka s dvacetiventilovou technikou a
přeplňováním (v passatu uložen podélně). Motor automobilu doslova padne a přitom
nevyžene jeho cenu do astronomických výšin. Maximální výkon 110 kW (150 k) při
5700 ot/min a mohutný točivý moment 210 Nm při 1750 ot/min zaručují dostatek
dynamiky v každém jízdním režimu. Přitom dosaženou průměrnou spotřebu 8,4 l/100
km lze označit za rozumnou. Výborné jízdní vlastnosti znamenají pohodlí a
současně možnost jezdit i značně sportovně.
Volkswagen Passat 1,8 T
Highline |
Motor |
přeplňovaný zážehový 1,8 l
V4 20V |
Největší výkon |
110 kW (150 k) při 5700 ot/min |
Točivý moment |
210 Nm při 1750 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4703 × 1746 × 1462 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1310/560 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
475 l |
Objem palivové nádrže |
62 l |
Maximální rychlost |
221 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
9,2 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
8,4 l/8,3 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
739 400 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 9. listopadu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Volkswagen Passat je automobilem mimořádných kvalit, poskytující
zákazníkům kvalitu, luxus a pohodlí. Jeho koupě je dobrou volbou. Cena zkoušeného
provedení činí 739 400 Kč, základní výbava obsahuje ABS, dva airbagy, centrální
zamkání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější
zpětná zrcátka, autorádio s osmi reproduktory, ukazatel servisního intervalu,
sportovní sedadla vpředu s výškovým nastavením a opěrkami bederní páteře,
volant, rukojeť ruční brzdy a manžeta řadicí páky v kůži, výškově i podélně
nastavitelný sportovní tříramenný volant, vyhřívaná přední sedadla a trysky
ostřikovačů či potahy sedadel v kombinaci "alcantara"/kůže.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb