krátkodobý test

R e n a u l t  L a g u n a  1 , 9  d C i  E x p r e s s i o n
Jednoduše
ovladatelný
organismus

Automobilka Renault se již stala synonymem inovativního výrobce se spoustou zajímavých a nevšedních nápadů, které se nebojí využít v sériové výrobě. A tak mohla vzniknout nová generace Renaultu Laguna, u něhož i zapřísáhlí odpůrci francouzského stylu musí uznat, že na tomhle autě prostě něco je...

Design: Výrazný design s využitím splývavých a štíhlých linií jednoznačně odlišuje novou lagunu od soupeřů ve střední třídě a přitom jí ponechává notnou dávku šarmu a elegance.

Interiér: Stejně jako všechny vozy francouzské provenience má i nová laguna značně prostorný a komfortní interiér. Dostatek místa je na předních i zadních sedadlech, řidič má výborný výhled vpřed a do stran. Široké dveře s velkým úhlem otevření zajišťují pohodlné nastupování, zavazadelník má dostačující objem 430 l, který lze sklopením zadních sedadel ještě výrazně zvětšit. Přehledně rozmístěné ovládací prvky v interiéru umožňují řidiči snadnou orientaci. Samostatnou kapitolou jsou výborná sedadla, na povrchu příjemně měkká a přitom s tužší spodní vrstvou, držící tělo a nezpůsobující únavu při delších jízdách. Řada odkládacích prostorů usnadňuje bezpečné uložení nejrůznějších předmětů, což oceníte zejména pokud trávíte v automobilu hodně času. Zajímavou novinkou je použití čipové karty namísto klíčku k zapalování. Karta slouží jednak jako dálkové ovládání zámků dveří, jednak po jejím zasunutí do slotu ve středové kozoli aktivujete zapalování. Vlastní spuštění motoru poté probíhá stisknutím tlačítka u volantu.

Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný vůz poháněl moderní přeplňovaný vznětový agregát o objemu 1,9 l se systémem vstřikování Common Rail (a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek) s výkonem 88 kW (120 k) při 4000 ot/min a točivým momentem 270 Nm při 2000 ot/min. Pohonná jednotka je výborně odhlučněna a díky optimálnímu zpřevodování je s automobilem příjemná jízda ve všech režimech otáček motoru. Šestistupňová převodovka (na renault s nezvykle přesným řazením) výrazně přispívá k ekonomickému provozu, zvláště pak při jízdách po dálnici. Průměrná spotřeba v testu mne hodnotou 6,5 l/100 km příjemně překvapila. Vůz charakterizuje zvláště snadné ovládání - potřebné ovládací síly ke stisku pedálů, řazení či řízení jsou skutečně minimální, vše jde snadno a zlehka. O mimořádné pozornosti, jakou výrobce věnoval bezpečnosti laguny, svědčí udělení pěti hvězdiček (jako prvnímu vozu vůbec) nezávislým konsorciem Euro-NCAP. Přitom nejde jen o bezpečnost pasivní, ale i o prvky aktivní, k nimž patří ABS s rozdělováním brzdného tlaku EBV a brzdovým asistentem nebo protiprokluzový systém ASR. K nezaplacení je rovněž automatické sledování tlaku v pneumatikách.

Renault Laguna 1,9 dCi Expression

Motor přeplňovaný vznětový 1,9 l V4 8V
Největší výkon 88 kW (120 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 270 Nm při 2000 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální šestitupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4576 × 1772 × 1429 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1385/550 kg
Objem zavazadlového prostoru 430 l
Objem palivové nádrže 70 l
Maximální rychlost 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,7 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
6,5 l/5,5 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 739 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 14. prosince 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Renault Laguna uspokojí i velice náročné zákazníky, vyžadující maximální úroveň pohodlí, komfortu a bezpečnosti. Testované provedení přijde na 739 000 Kč. Základní výbava zarhnuje ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, systém kontroly tlaku v pneumatikách, ESP, ASR, 6 airbagů, přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, dvouose nastavitelný volant, kartu Renault - Keyless drive, automatickou klimatizaci či výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch