C i t r o ë n C 5 2 , 2
H D i S X
Dokonalé pohodlí
Ve střední třídě můžete
vybírat z různých automobilů - některé jsou konstruovány s ohledem na sportovní
vzhled a špičkové jízdní vlastnosti, jiné překvapují vnitřním prostorem, další
jsou pravé designérské skvosty nebo naopak mají ve srovnání s konkurencí
minimální cenu. Citroën C5 je zdařilou kombinací všech jmenovaných předností,
jeho hlavní devízou je však pohodlí a komfort pro posádku.
Design:
Pro citroëny byl vždy charakteristický nekonvenční vzhled. Tyto vozy si udržovaly
odstup od tradičního pojetí designu a provokovaly unikátními řešeními. Cé pětka
v mnohém nejde tak daleko, ale přece jen se od konkurentů ve střední třídě v mnoha
ohledech odlišuje. Zajímavé je například řešení přední části, které nevelkým
rozdílem sklonu kapoty a čelního skla připomíná velkoprostorové vozy. Stejně tak
nevšední jsou i zadní partie. Mnou testované karosářské provedení hatchback totiž
stupňovitou zádí připomíná spíše tříprostorový automobil.
Interiér: Útulný vnitřní prostor díky své značné délce poskytuje posádce
nadbytek prostoru, totéž platí o místě ve vertikálním směru (a to i na zadních
sedadlech). Pohodlná, značně měkká sedadla (nebo možná spíše křesla) dodávají
pocit dokonalého pohodlí. Interiér je řešen s působivým francouzským šarmem.
Vyšší posaz za volantem znamená lepší výhled a tím orientaci v provozu.
Rozmístění přístrojů je přehledné, ze zajímavostí musím zmínit možnost
podsvícení pouze rychloměru při nočních jízdách. Dílenské zpracování i kvalita
materiálů je na vysoké úrovni. Pochválit je třeba dostatek odkládacích prostorů.
Skladný zavazadelník o v tomto segmentu průměrném objemu 456 l je dobře přístupný
vysoko výklopným pátými dveřmi.
Motor a jízdní vlastnosti: Srdcem zkoušené cé pětky byl moderní přeplňovaný vznětový agregát o
objemu 2,2 l s výkonem 98 kW (133 k) při 4000 ot/min a vskutku úctyhodným točivým
momentem 317 Nm při 2000 ot/min. Motor se vyznačoval velmi tichým chodem při všech
jízdních režimech. Průměrná spotřeba činila příjemných 7,5 l/100 km. Stejně
jako u předchozích generací citroënu nesmí chybět hydropneumatické odpružení.
Jeho nejmodernější verze díky novým technologiím dle potřeby samočinně
přizpůsobuje světlou výšku a charakteristiku odpružení rychlosti a stylu jízdy a
kvalitě vozovky. Možné je zvolit sportovní režim nebo manuálně volit světlou
výšku ve čtyřech úrovních. Jízda je plavná a díky delšímu zpřevodování
automobil vyhovuje zejména řidičům, vyznávajícím pohodovou, i když v žádném
případě pomalou jízdu. Jediná má výtka jde na adresu pozvolnějšího nástupu
jinak účinných brzd.
Citroën C5 2,2 HDi SX |
Motor |
přeplňovaný vznětový 2,2 l
V4 16V |
Největší výkon |
98 kW (133 k) při 4000 ot/min |
Točivý moment |
317 Nm při 2000 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4618 × 1770 × 1476 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1485/500 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
456 l |
Objem palivové nádrže |
68 l |
Maximální rychlost |
205 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
10,2 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
7,5 l/6,4 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
865 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 9. listopadu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Jestliže pohodlná komfortní jízda, měkká sedadla, prostorný interiér a
nevšední zevnějšek jsou tím, co očekáváte od automobilu, je Citroën C5 pro vás
tím pravým řešením. Testovaná kombinace pětidvéřové karoserie a přeplňovaného
vznětového motoru stojí 865 000 Kč. Základní výbava zahrnuje šest airbagů, ABS,
brzdový asistent, hydropneumatické odpružení Hydroactive 3 Plus, ESP + ASR, autorádio
s 6 reproduktory, elektricky ovládaná skla dveří a vnější zpětná zrcátka,
mechanickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově
stavitelná přední sedadla, dělená zadní sedadla, přední mlhové světlomety a kola
z lehké slitiny.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb