krátkodobý test

C i t r o ë n  C 5  2 , 2   H D i  S X
Dokonalé pohodlí

Ve střední třídě můžete vybírat z různých automobilů - některé jsou konstruovány s ohledem na sportovní vzhled a špičkové jízdní vlastnosti, jiné překvapují vnitřním prostorem, další jsou pravé designérské skvosty nebo naopak mají ve srovnání s konkurencí minimální cenu. Citroën C5 je zdařilou kombinací všech jmenovaných předností, jeho hlavní devízou je však pohodlí a komfort pro posádku.

Design: Pro citroëny byl vždy charakteristický nekonvenční vzhled. Tyto vozy si udržovaly odstup od tradičního pojetí designu a provokovaly unikátními řešeními. Cé pětka v mnohém nejde tak daleko, ale přece jen se od konkurentů ve střední třídě v mnoha ohledech odlišuje. Zajímavé je například řešení přední části, které nevelkým rozdílem sklonu kapoty a čelního skla připomíná velkoprostorové vozy. Stejně tak nevšední jsou i zadní partie. Mnou testované karosářské provedení hatchback totiž stupňovitou zádí připomíná spíše tříprostorový automobil.

Interiér: Útulný vnitřní prostor díky své značné délce poskytuje posádce nadbytek prostoru, totéž platí o místě ve vertikálním směru (a to i na zadních sedadlech). Pohodlná, značně měkká sedadla (nebo možná spíše křesla) dodávají pocit dokonalého pohodlí. Interiér je řešen s působivým francouzským šarmem. Vyšší posaz za volantem znamená lepší výhled a tím orientaci v provozu. Rozmístění přístrojů je přehledné, ze zajímavostí musím zmínit možnost podsvícení pouze rychloměru při nočních jízdách. Dílenské zpracování i kvalita materiálů je na vysoké úrovni. Pochválit je třeba dostatek odkládacích prostorů. Skladný zavazadelník o v tomto segmentu průměrném objemu 456 l je dobře přístupný vysoko výklopným pátými dveřmi.

Motor a jízdní vlastnosti: Srdcem zkoušené cé pětky byl moderní přeplňovaný vznětový agregát o objemu 2,2 l s výkonem 98 kW (133 k) při 4000 ot/min a vskutku úctyhodným točivým momentem 317 Nm při 2000 ot/min. Motor se vyznačoval velmi tichým chodem při všech jízdních režimech. Průměrná spotřeba činila příjemných 7,5 l/100 km. Stejně jako u předchozích generací citroënu nesmí chybět hydropneumatické odpružení. Jeho nejmodernější verze díky novým technologiím dle potřeby samočinně přizpůsobuje světlou výšku a charakteristiku odpružení rychlosti a stylu jízdy a kvalitě vozovky. Možné je zvolit sportovní režim nebo manuálně volit světlou výšku ve čtyřech úrovních. Jízda je plavná a díky delšímu zpřevodování automobil vyhovuje zejména řidičům, vyznávajícím pohodovou, i když v žádném případě pomalou jízdu. Jediná má výtka jde na adresu pozvolnějšího nástupu jinak účinných brzd.

Citroën C5 2,2 HDi SX

Motor přeplňovaný vznětový 2,2 l V4 16V
Největší výkon 98 kW (133 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 317 Nm při 2000 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4618 × 1770 × 1476 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1485/500 kg
Objem zavazadlového prostoru 456 l
Objem palivové nádrže 68 l
Maximální rychlost 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,2 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
7,5 l/6,4 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 865 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 9. listopadu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Jestliže pohodlná komfortní jízda, měkká sedadla, prostorný interiér a nevšední zevnějšek jsou tím, co očekáváte od automobilu, je Citroën C5 pro vás tím pravým řešením. Testovaná kombinace pětidvéřové karoserie a přeplňovaného vznětového motoru stojí 865 000 Kč. Základní výbava zahrnuje šest airbagů, ABS, brzdový asistent, hydropneumatické odpružení Hydroactive 3 Plus, ESP + ASR, autorádio s 6 reproduktory, elektricky ovládaná skla dveří a vnější zpětná zrcátka, mechanickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní sedadla, přední mlhové světlomety a kola z lehké slitiny.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001