krátkodobý test

C i t r o ë n  B e r l i n g o   1 , 9  D  M u l t i s p a c e
Prostor pro zábavu

Takřka totožná dvojčata Citroën Berlingo a Peugeot Partner jsou i u nás dosti oblíbená zvláště díky variabilnímu interiéru a široké možnosti využití. Po testu peugeotu jsem rád využil možnosti vyzkoušet i citroën, zajímavý především zásluhou řešení Modutop.

Design: Dosti nenápadné, avšak elegantní a nadčasové - tak lze charakterizovat tvary berlinga. Více jsme styling popsali u testu Peugeotu Partner.

Interiér: Vnitřní prostor, vyvedený ve svěžích barvách, jen podtrhuje určení automobilu pro využití ve volném čase. Mladistvý styl z interiéru jen vyzařuje. Vůz však pochopitelně není určen jen pro jízdu na víkend či dovolenou - jeho přednosti oceníte i ve všední den, například při podnikání. Střecha Modutop, sestávající z pěti malých, neotvíratelných střešních oken a spousty nejrůznějších odkládacích prostorů (zabudována je i ventilace pro cestující na zadních sedadlech) zajišťuje velice příjemný dojem vzdušnosti a pocit volnosti, navíc drobné předměty jsou bezpečně uloženy a není třeba je v zavazadlovém prostoru fixovat. Sedadla mají náležité boční vedení a umožňují zaujetí přirozenější polohy těla než v běžných osobních automobilech. V základní výbavě jsou montovány zadní posuvné dveře na pravé straně, testovací berlingo mělo i příplatkové levé dveře (12 500 Kč), které v případě častého nastupování a vystupování vřele doporučuji. Zavazadlový prostor má objem 624 l, při sklopených sedadlech dokonce 2800 l. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že se tak do vozu vejde více než byste očekávali.

Motor a jízdní vlastnosti: Atmosférická vznětová devatenáctistovka s výkonem 52 kW (71 k) při 4600 ot/min a točivým momentem 125 Nm při 2500 ot/min, jež poháněla zkoušený automobil, sice neoslní zrychlením, zato je pružná a průměrná spotřeba se drží na velice rozumné úrovni (v testu 7,5 l/100 km), mimo jiné i díky delšímu zpřevodování pětistupňového ústrojí. Naladění podvozku je typicky francouzsky plavné a tudíž příjemné pro posádku. Vůz se sice v zatáčkách výrazně naklání, stopu ale drží spolehlivě. Jízdní vlastnosti lze jen pochválit. Obzvlášť při plném naložení bych však ocenil rychlejší nástup brzdného účinku.

Citroën Berlingo 1,9 D Multispace

Motor vznětový 1,9 l V4 8V
Největší výkon 52 kW (71 k) při 4600 ot/min
Točivý moment 125 Nm při 2500 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4108 × 1719 × 1802 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1240/600 kg
Objem zavazadlového prostoru 624 l
Objem palivové nádrže 60 l
Maximální rychlost 142 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 16,3 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
7,5 l/6,9 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 458 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 14. prosinci 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Citroën Berlingo je v provedení Multispace nadmíru praktickým automobilem, jenž může sloužit k aktivnímu využívání volného času, ale i převážení nejrůznějších (i značně objemných) předmětů. Testovaná varianta je k dispozici za 458 000 Kč. Základní výbava zahrnuje airbag řidiče, posilovač řízení, otáčkoměr, asymetricky dělená zadní sedadla, kryt zavazadlového prostoru, výškově nastavitelný volant, výklopné zadní dveře s vyhřívaným oknem a stíračem, pravé boční posuvné dveře, metalický/perleťový lak, nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch