krátkodobý test

M a z d a  3 2 3  2 , 0  D i T D  E x c l u s i v e
Osobnost

To, že své zvláštní kouzlo či šarm nemusejí mít jen vozy pocházející z Francie či Itálie, dokazuje japonská automobilka Mazda svým modelem 323. Na první pohled jej sice můžete přehlédnout, zato po bližším seznámení budete uchváceni dokonalými tvary.

Design: Po designérské stránce velice čisté tvary jsou ozdobou všech vozů se stylizovaným "M" na kapotě. Nejinak je tomu u tři-dva-trojky. Tvary sice po posledním faceliftu jsou o něco dravější a sportovnější, na druhou stranu mají v sobě osobitou eleganci a jakousi uhlazenost. Vždyť jen řešení prolisu přední kapoty, kopírujícího tvar masky a zasahujícího do nárazníku, je jednoduše úchvatné. Zkoušené karosářské provedení sedan je o něco konzervativnější než pětidvéřový hatchback, prozrazující svou kompaktností mladistvého ducha.

Interiér: Vnitřní prostor v tmavém provedení působí přívětivě, interiér je útulný a kvalita dílenského zpracování na slušné úrovni. Přístroje a ovladače se podařilo rozmístit skutečně přehledně, každého potěší do ruky padnoucí volant s optimálně silným věncem. Sedadla mají dobré boční vedení a jsou pohodlná i na delší cesty. Jen na těch zadních mohou mít vyšší osoby tradičně méně místa pro hlavu. Zavazadlový prostor je dobře přístupný a skladný, jeho objem činí slušných 416 l.

Motor a jízdní vlastnosti: Použitý agregát, přeplňovaný vznětový motor o objemu 2,0 l se čtyřventilovou technikou a proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla, se ukázal jako příjemný a úsporný, i když by mohl být o něco lépe odhlučněn. Jízda s ním je příjemná, protože táhne již odspodu a ani ve vyšších otáčkách neztrácí dech. Spotřeba v testu činila přes dynamičtější jízdní styl v průměru 6,4 litru nafty na 100 km. Podvozek s tužší charakteristikou je zárukou výborných jízdních vlastností, přitom posádka má i tak dostatek cestovního komfortu.

Mazda 323 2,0 DiTD Exclusive

Motor přeplňovaný vznětový 2,0 l V4 16V
Největší výkon 74 kW (100 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 230 Nm při 2000-2600 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4390 × 1705 × 1410 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1190/545 kg
Objem zavazadlového prostoru 416 l
Objem palivové nádrže 55 l
Maximální rychlost 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 12,2 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
6,4 l/5,8 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 579 900 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 14. prosinci 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Mazda 323 je automobilem, který se dobře řídí, hezky vypadá a má příjemný interiér. Cena testovaného čtyřdvéřového sedanu ve spojení s turbodieselem činí 579 900 Kč. Základní výbava zahrnuje ABS + EBD, 4 airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná ona a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, manuální klimatizaci, přední mlhovky či kotoučové brzdy na všech kolech. V rámci akční nabídky "DIESEL-DRIVE" navíc v současné době dostanete zdarma výbavu v ceně 50 000 Kč: zimní kosmetiku Sonax, sadu kol se zimními pneumatikami Sava S3, sněhové řetězy Weissenfels, střešní box Thule Evolution 500 včetně nosiče, rádio Blaupunkt Dublin a poukázku na 500 litrů nafty.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch