krátkodobý test

H o n d a  C B R  6 0 0 F   S p o r t
Krasavec
ve sportovním
obleku

Honda CBR 600F je ve výrobním programu Hondy již od roku 1987. Po celou tu dobu patří tento model mezi nejprodávanější sériové šestistovky a neméně dobře si vede i na závodních tratích ve třídě supersport. Pro letošní rok přišla Honda nejen s modernizací klasické CBR 600F, ale doplnila jej na trhu také verzí Sport.

Verze Sport je ostře vyhlížející silniční motocykl, který se spíš podobá závodnímu stroji než civilní úhledné CBR, na kterou jsme byli dosud zvyklí. Ostře řezaný tvar přední kapotáže se dvěmi kruhovými světlomety zdůrazňuje agresivnější a sportovnější charakter nové CBR.

Změny doznaly i sací kanály, které jsou nyní schopny přivádět větší objem vzduchu. Na zádi je potom nové dvojdílné sedlo, které dává motocyklu ještě sportovnější vzhled a umožňuje jezdci citlivější řízení stroje v případě, že se rozhodne nechat svého spolujezdce doma.

Srdcem motocyklu je stále čtyřdobý, kapalinou chlazený šestnáctiventilový řadový čtyřválec DOHC. Asi nejpodstatnější změnou je nové elektronické vstřikování paliva PGM-FI, které bylo převzato z modelu CBR 900RR Fireblade. Je vybaveno řídící jednotkou rychlejší o 130 % oproti předchozí verzi.

Díky novým snímačům úhlu škrtící klapky, polohy vačkového hřídele a teploty chladící kapaliny dostává řídící jednotka přesnější informace a umožňuje tak docílit rychlou reakci motoru na pohyb plynové rukojeti, lineární narůst otáček po celý rozsah otáčkoměru a také o něco nižší spotřebu paliva. Nové snímače si však vynutily celkové přepracování hlavy válců a víka rozvodů. Jak už jsem zmínil, nové sací kanály přivádějí více vzduchu do komory sání, jejíž objem byl zvětšen z 6,6 l na 8,1 l. U sacích kanálů jsou použity rezonanční komory, které uklidní přiváděný vzduch a zajistí stabilní přívod vzduchu do komory sání. Tím se zamezí prodlevě motoru při prudkém přidání plynu.

Mezi další změny patří také automatický sytič, odolnější ventilový rozvod a nové iridiové svíčky, které byly poprvé použity u modelu VTR1000SP-1.

Další novinkou je systém vstřikování přídavného vzduchu. Vstříknutím malého množství čerstvého vzduchu do výfukového kanálu se docílí dodatečného spálení škodlivin a zbytků paliva. Díky tomuto systému a třícestnému řízenému katalyzátoru HECS3 je obsah emisí ve výfukových plynech mnohem nižší, než stanovuje norma EURO-1.

Rám je páteřový, ale díky novým odlitkům hlavy řízení a uchycení čepu kyvné vidlice více odolává zatížení při prudkém brzdění a umožňuje citlivěji ovládat motocykl.

Nastavení předního i zadního odpružení je vyladěno pro rovnováhu mezi závodními a standardními jízdními podmínkami. Stroj je obut do pneumatik rozměrů vpředu 120/70 ZR 17, vzadu 190/50 ZR 17 na duté třípaprskové ráfky, které přispívají ke snížení hmotnosti.

Ani brzdy nezůstaly ve vývoji pozadu. Brzdové pístky jsou z hliníku a obložení je z nového vysoce odolného materiálu.

V kapotáži je integrován digitální panel s multifunkčním ukazatelem a klasickým kulatým otáčkoměrem. Příjemně mě potěšilo, že namísto klasické kontrolky rezervy se zde objeví čtyři dílky na displeji, které pak postupně ubývají.

Závěrem bych chtěl říci, že CBR600F Sport je určen pro ty z Vás, kteří mají rádi vysoké rychlosti, ostré zatáčky a neupřednostňují pohodlí. Pro tu druhou skupinu bude asi lepší klasická verze, která by měla zajišťovat pohodlí a komfort starších modelů. Cena testovaného modelu činí 335 000 Kč..

Panoramatické fotografie
ke stažení zde:

CBR 600F-1
CBR 600F-2
CBR 600F-3
CBR 600F-4

Zvuk
ke stažení zde:

CBR600F-zvuk

Video
ke stažení zde:

CBR600F-video, CBR600F-video jízda

Přehrávač videa *.mov

Honda CBR 600F Sport

Motor kapalinou chlazený, řadový čtyřdobý čtyřválec DOHC o objemu 599 cm3, 16 ventilů
Největší výkon 80 kW (110 k) při 12500 ot/min
Točivý moment 65 Nm při 10500 ot/min
Kompresní poměr 12:1
Vrtání × zdvih 67 × 42,5 mm
Převodovka šestistupňová
Vnější rozměry 2060 × 685 × 1130 mm
Světlá výška 135 mm
Rozvor kol 1386 mm
Výška sedla 810 mm
Hmotnost 169 kg
Objem palivové nádrže 18 l
Maximální rychlost 250 km/h
Rám páteřový
Přední vidlice/zdvih teleskopická, plně seřiditelná/120 mm
Zavěšení zadního kola/zdvih Pro-Link s plně nastavitelným předpětím pružiny/120 mm
Pneumatiky vpředu/vzadu 120/70-ZR17 / 180/55-ZR17
Brzdy vpředu/vzadu dvoukotoučová 296 mm čtyřpístková/jednoduchá kotoučová 220 mm
Sekundární převod řetěz
Průměrná spotřeba paliva
v testu
6,0 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 335 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 21. září 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Text: Pavel Růžička
Foto: Lukáš Růžička, Pavel Růžička

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001