krátkodobý test

R e n a u l t  T w i n g o  1 , 2  1 6 V  E x p r e s s i o n
Minivůz individualista

Existují vozy, které vás ze všech stran obklopují tunami oceli. Jsou dlouhé a široké a v městech dneška se s nimi pohybujete jen velmi obtížně. A pak jsou vozy menší, jež nabízejí jen o málo menší komfort a přitom s nimi zaparkujete i v té nejmenší skulince. Do druhé skupiny bezesporu patří Renault Twingo, kterému je již devět let.

Design: Twingo vypadá jako takový malý brouček. Přední nárazník a velká světla s vestavěnými směrovkami mu navíc dodávají přátelský (možná trochu šibalský) a milý vzhled. A všude, kudy jsem jel, vykouzlilo twingo na tvářích chodců i ostatních řidičů úsměv. Nikoliv však ironický úšklebek, nýbrž upřímný projev sympatií. Twingo je totiž zdrojem nekonečné radosti jak pro řidiče, tak i pro jeho okolí. Není to jenom auto, je to vlastně koncepce životního stylu. Oproti konkurentům je výrazně nižší a širší. Prozatím poslední facelift se odehrál v loňském roce, kdy byl pozměněn tvar předních světlometů (respektive blikačů).

Interiér: Twingo však není obyčejné malé auto. S trochou nadsázky lze říci, že je to velkoprostorový vůz, jenž je zevnitř o mnoho větší než z vnějšku. Samozřejmě to není technicky možné, avšak vaše pocity se vás v jednom kuse budou snažit přesvědčit o opaku. Přepracovaná anatomická sedadla (převzatá z většího modelu Clio) zajišťují na svou třídu nebývale pohodlné posezení. Také opěrky hlavy jsou příjemné i účinné. Trochu diskutabilní je celková podoba přístrojové desky - jež obsahuje jen naprosté minimum ovládacích prvků - stejně tak jako uprostřed umístěný digitální tachometr a trochu nevšední barevné provedení celého interiéru. Připusťme ale, že všechno tohle přímo neoddělitelně patří ke stylu twinga, jenž je už sám o sobě dosti specifický. Z hlediska funkčnosti však musím vytknout nepatrné, avšak znatelné zpoždění v měření rychlosti jízdy, nepříliš přesný přehled o množství paliva v nádrži a taktéž velice blízko sebe umístěné pedály brzdy a akcelerátoru. To jsou však víceméně drobnosti, jež nemají šanci zkalit celkový dobrý dojem z automobilu. Jak už je u značky Renault tradicí, k dispozici je dostatek nejrůznějších odkládacích ploch. Konstruktéři dokonale využili obestavěný vnitřní prostor a vytvořili tak úžasně velké místo pro posádku i její zavazadla. Stísněně se nebudete cítit ani na zadních sedadlech (na něž je snadný přístup prostřednictvím dlouhých dveří), což u automobilů této třídy není vždy samozřejmostí (zadní lavice je totiž posuvná, a tak si můžete vybrat, zda preferujete pohodlí cestujících či objem zavazadelníku). Otevíratelná panoramatická střecha s elektrickým ovládáním (za příplatek 15 000 Kč) učiní z vašeho vozu kabrio. Potřebujete více vzduchu? Žádný problém!

Renault Twingo 1,2 16V Expression

Motor zážehový 1,2 l V4 16V
Největší výkon 55 kW (75 k) při 5500 ot/min
Točivý moment 105 Nm při 3500 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 3433 × 1630 × 1423 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 845/410 kg
Objem zavazadlového prostoru 261 l
Objem palivové nádrže 40 l
Maximální rychlost 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 15,3 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
5,9 l/6,7 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 259 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 9. srpnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Motor a jízdní vlastnosti: Srdcem necelých 3,5 metru dlouhého testovaného vozu byl šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1149 cm3 s maximálním výkonem 55 kW (75 k). Motor je velice pružný – 90 % točivého momentu je k dispozici již od velice nízkých otáček (1500 ot/min). Řazení je přesné, zpřevodování městsky (nebo, chcete-li sportovně) krátké. Díky nízké hmotnosti automobilu a relativně silnému agregátu dosahuje twingo nejvyšší rychlosti 170 km/h. Hodnota průměrné spotřeby paliva se v testu ustálila na velmi přijatelné hodnotě 6,7 l/100 km. Twingo vám dává příležitost ke svižné jízdě, které ale trochu brání (jinak velice příjemné) mimořádně plavné odpružení. Zejména ve městě oceníte skvělou manévrovatelnost, vyplývající z minimálních převisů karoserie a trpasličích rozměrů vozu.

Závěr: Renault Twingo je ideálním vozem do města. Je kvalitně zpracován, má svůj osobitý styl a přitom je k dostání již za 231 900 Kč. Za testované provedení s bohatší výbavou a motorem se čtyřventilovou technikou zaplatíte 259 900 Kč. Základní výbava zahrnuje dva airbagy, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, nárazníky v barvě karoserie a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001