C i t r o ë n S a x o F u r
i o 1 , 1 i
Pohodové autíčko
Reklamní slogan "Citroën
překoná vaše představy" se při testu nejmenšího vozu francouzské automobilky
zcela naplnil. Malý saxík mne překvapil v tom nejlepším slova smyslu a opět
potvrdil, že dobrý produkt se může skrývat i ve velmi nenápadném kabátě.
Design:
Model Saxo prodělal v roce 1999 drobné změny, z nichž nejpatrnější jsou odlšně
tvarovaná kapota, maska chladiče a přední světlomety i zadní svítilny. Vůz
působí spíše nenápadně, ale velice sympaticky - francouzský šarm mu rozhodně
nechybí.
Interiér: Po všech stranách příjemný vnitřní prostor je pojat jednoduše, avšak
prakticky a na rozdíl od řady konkurentů nepostrádá designérskou invenci.
Všechny ovládací prvky má řidič v dobrém dosahu. Významnou devízou automobilu je
velikost interiéru, značně velkorysá vzhledem k vnějším rozměrům. Výtečná,
anatomicky tvarovaná sedadla s účinnými opěrkami hlavy poskytují nejen dostatek
pohodlí, ale díky jejich správné konstrukci se cestující ani při delších
jízdách necítí unaveni. Dílenské zpracování je na slušné úrovni. Zavazadlový
prostor, poskytující objem 280 l, je skladný a dobře přístupný.
Motor a jízdní vlastnosti: Testované saxo poháněla osmiventilová jedenáctistovka s výkonem 44 kW (60
k) při 6200 ot/min a točivým momentem 88 Nm při 3800 ot/min. Také zásluhou
kratšího zpřevodování poskytuje agregát vozu solidní dynamiku, což platí i v
případě plného obsazení. Přitom spotřeba se drží na rozumné úrovni, v mém
případě dosáhla hodnoty 5,7 l/100 km (a to byl vůz ještě nezajetý - při
přebírání měl najeto pouhých 158 km). Jízdní vlastnosti nezapřou původ
automobilu - odpružení nabízí posádce dostatek komfortu, přesto vůz zvládá
rychlý průjezd zatáčkami bez větších problémů. Díky tuhé karoserii (se
zesílenou střední částí či bočními výztuhami s programovanou charakteristikou)
je jízda příjemná a výtečný posilovač řízení (za příplatek 17 500 Kč)
zprostředkovává pocit přesného kontaktu s vozovkou. Avšak nejen přesné řízení,
ale i zlehka jdoucí řazení a minimální ovládací síly potřebné ke stiku pedálů
zaručují jednoduché ovládání. Výborná je taktéž manévrovatelnost vozidla.
Citroën Saxo Furio 1,1i |
Motor |
zážehový 1,1 l V4 8V |
Největší výkon |
44 kW (60 k) při 6200 ot/min |
Točivý moment |
88 Nm při 3800 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
3720 × 1595 × 1380 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
805/534 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
280 l |
Objem palivové nádrže |
45 l |
Maximální rychlost |
162 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
15,3 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
5,7 l/6,5 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
269 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 9. srpnu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
|
|
|
Závěr: Citroën Saxo je mimořádně příjemným a kvalitním automobilem, který mohu
vřele doporučit. Zkoušené pětidvéřové provedení je k mání za 269 000 Kč.
Základní výbava obsahuje airbag řidiče, vyhřívané zadní okno se stíračem,
elektrické ovládání předních oken a centrální zamykání s dálkovým
ovládáním, nárazníky v barvě karoserie a metalický lak. Výrobce poskytuje záruku
12 let na neprorezivění karoserie.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb