krátkodobý test

C i t r o ë n  S a x o  F u r i o  1 , 1 i
Pohodové autíčko

Reklamní slogan "Citroën překoná vaše představy" se při testu nejmenšího vozu francouzské automobilky zcela naplnil. Malý saxík mne překvapil v tom nejlepším slova smyslu a opět potvrdil, že dobrý produkt se může skrývat i ve velmi nenápadném kabátě.

Design: Model Saxo prodělal v roce 1999 drobné změny, z nichž nejpatrnější jsou odlšně tvarovaná kapota, maska chladiče a přední světlomety i zadní svítilny. Vůz působí spíše nenápadně, ale velice sympaticky - francouzský šarm mu rozhodně nechybí.

Interiér: Po všech stranách příjemný vnitřní prostor je pojat jednoduše, avšak prakticky a na rozdíl od řady konkurentů nepostrádá designérskou invenci. Všechny ovládací prvky má řidič v dobrém dosahu. Významnou devízou automobilu je velikost interiéru, značně velkorysá vzhledem k vnějším rozměrům. Výtečná, anatomicky tvarovaná sedadla s účinnými opěrkami hlavy poskytují nejen dostatek pohodlí, ale díky jejich správné konstrukci se cestující ani při delších jízdách necítí unaveni. Dílenské zpracování je na slušné úrovni. Zavazadlový prostor, poskytující objem 280 l, je skladný a dobře přístupný.

Motor a jízdní vlastnosti: Testované saxo poháněla osmiventilová jedenáctistovka s výkonem 44 kW (60 k) při 6200 ot/min a točivým momentem 88 Nm při 3800 ot/min. Také zásluhou kratšího zpřevodování poskytuje agregát vozu solidní dynamiku, což platí i v případě plného obsazení. Přitom spotřeba se drží na rozumné úrovni, v mém případě dosáhla hodnoty 5,7 l/100 km (a to byl vůz ještě nezajetý - při přebírání měl najeto pouhých 158 km). Jízdní vlastnosti nezapřou původ automobilu - odpružení nabízí posádce dostatek komfortu, přesto vůz zvládá rychlý průjezd zatáčkami bez větších problémů. Díky tuhé karoserii (se zesílenou střední částí či bočními výztuhami s programovanou charakteristikou) je jízda příjemná a výtečný posilovač řízení (za příplatek 17 500 Kč) zprostředkovává pocit přesného kontaktu s vozovkou. Avšak nejen přesné řízení, ale i zlehka jdoucí řazení a minimální ovládací síly potřebné ke stiku pedálů zaručují jednoduché ovládání. Výborná je taktéž manévrovatelnost vozidla.

Citroën Saxo Furio 1,1i

Motor zážehový 1,1 l V4 8V
Největší výkon 44 kW (60 k) při 6200 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 3800 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 3720 × 1595 × 1380 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 805/534 kg
Objem zavazadlového prostoru 280 l
Objem palivové nádrže 45 l
Maximální rychlost 162 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 15,3 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
5,7 l/6,5 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 269 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 9. srpnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Citroën Saxo je mimořádně příjemným a kvalitním automobilem, který mohu vřele doporučit. Zkoušené pětidvéřové provedení je k mání za 269 000 Kč. Základní výbava obsahuje airbag řidiče, vyhřívané zadní okno se stíračem, elektrické ovládání předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nárazníky v barvě karoserie a metalický lak. Výrobce poskytuje záruku 12 let na neprorezivění karoserie.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001