krátkodobý test

H y u n d a i  E l a n t r a  1 , 6  G L
Prostorná
a dostupná

U korejských automobilů je obvykle velmi výhodný poměr ceny a užitné hodnoty. Výjimkou v tomto ohledu není ani povedený model střední třídy, pojmenovaný Elantra.

Design: Dřívější oblé, nemoderní tvary předchozí generace - tehdy ještě pojmenované Lantra - jsou nenávratně pryč a celá modelová řada korejské automobilky se do značné míry přizpůsobila evropskému pojetí designu. Ostřejší hrany a dravá příď stějně jako výjimečně působivá záď lantru jednoznačně odlišují od konkurenčních vozů.

Interiér: Hlavní devízou interiéru je jeho prostornost. Cestující na předních i zadních sedadlech mají opravdu dostatek prostoru pro nohy a hlavu nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech, to se však bohužel odráží na podprůměrné kapacitě zavazadlového prostoru (415 l), jinak dobře přístupného a skladného. Já osobně však tomuto řešení dávám přednost, nehledě na to, že u testované karosářské varianty hatchback není nic snazšího než sklopit zadní sedadla a zvětšit tak objem zavazadelníku až na 1222 l. Sedadla poskytují dostatek komfortu, slušné boční vedení a ani na delších cestách nepociťujete únavu. Vnitřní prostor neoplývá neobvyklými designérskými nápady, je pojat spíše jednoduše, ale zato je velice příjemný, to samé platí o rozmístění ovládacích prvků a ovládání obecně.

Motor a jízdní vlastnosti: Testovanou elantru poháněla šestnáctiventilová zážehová šestnáctistovka s výkonem 79 kW (107 k) při 5800 ot/min a točivým momentem 143 Nm při 3000 ot/min. Agregát je velice tichý a kultivovaný, přes použití čtyřventilové techniky má rozumný zátah už od nižších otáček a díky své pružnosti umožňuje poklidnou jízdu rodinným tempem s rozumnou spotřebou a nebo svezení o poznání dynamičtější, při vytáčení motoru. Kratší zpřevodování dynamičtější jízdě jen nahrává. Já jsem jezdil za 8,3 litru naturalu na 100 km. Jízdní vlastnosti automobilu zaslouží pochvalu - zejména mne mile překvapilo bezproblémové rychlé projíždění ostrých zatáček bez výraznějšího náklonu navzdory značně plavnému naladění podvozku a také klidné chování při vyšších rychlostech. Dostatečně přesné řízení je vybaveno posilovačem s vhodně zvoleným účinkem.

Hyundai Elantra 1,6 GL

Motor zážehový 1,6 l V4 16V
Největší výkon 79 kW (107 k) při 5800 ot/min
Točivý moment 143 Nm při 3000 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4495 × 1720 × 1425 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1242/528 kg
Objem zavazadlového prostoru 415 l
Objem palivové nádrže 55 l
Maximální rychlost 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,0 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
8,3 l/7,4 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 414 900 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 7. září 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Hyundai Elantra nabízí zákazníkům za málo peněz hodně muziky - výrazný design, nadprůměrně prostorný interiér, bohatou výbavu, dobré jízdní vlastnosti a relativně úsporný motor. Základní cena námi  zkoušeného modelu činí 414 900 Kč. Standardní výbava obsahuje mimo jiné ABS + EBD, 4 airbagy, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání předních i zadních oken a centrální zamykání.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001