krátkodobý test

P e u g e o t  P a r t n e r  C o m b i s p a c e  P a c k
Oddaný pomocník s všestranným nadáním

Tento variabilní automobil zcela vyhovuje potřebám podnikatele, který přes týden rozváží zboží a o víkendu chce vzít rodinu na výlet či na chatu.

Design: Peugeot Partner (a jeho identické dvojče Citroën Berlingo) byla první malá dodávka, která nevznikla úpravou osobního vozu připojením nevzhledné nákladové (skříňové) části, ale karoserie byla od počátku řešena jako jeden celek. To myslím významně přispělo k faktu, že se partner (i jeho konkurence) těší velké oblibě i v ČR. Několik lidí z mého okolí namítalo, že je tento peugeot na pohled příliš všední a obyčejný. I když jim nemohu dát zcela za pravdu, je třeba přiznat, že to nejlepší skrývá vozidlo uvnitř: výjimečný prostor pro náklad a pohodlí pro posádku. Testovaný vůz obsahoval (u této kategorie vozidel tolik diskutované) boční posuvné dveře na obou stranách vozidla, které umožňují pohodlný nástup cestujícím na zadních sedadlech i nakládání zboží přímo z chodníku.

Interiér: Kdo jednou zkusil, už nikdy nechce jinak - tak by se dalo hovořit o prostoru, který vás po usednutí do vozu obestře ze všech stran. Třebaže se partner zvenčí jeví vcelku malý, uvnitř mají cestující dostatek místa ve všech směrech. Můžete tak jezdit nejen v klobouku, ale třeba i v mikulášské čepici. Tady se stísněně necítí doopravdy nikdo. Co do počtu ovládacích prvků působí interiér možná poněkud stroze, avšak ovládání je o to jednodušší. Cestující nalézají pohodlí v příjemně měkkých sedadlech s nečekaně dobrým bočním vedením. Účelnost a praktičnost vyzařuje z vozidla každým coulem. Řada odkládacích ploch (za všechny jmenujme přihrádku nad horním okrajem čelního skla, podpodlažní úložné prostory pod nohama spolujezdců vzadu nebo síťku v nákladovém prostoru) činí z auta doopravdového partnera, který je konstruován s ohledem na vaše potřeby. Prostor pro náklad (po vyjmutí zadních sedadel) má objem 3 m3. Přístup zadními posuvnými dveřmi je velice snadný a přitom je třeba ocenit snadné vystupování či vykládání převážených předmětů například v přeplněných centrech měst.

Motor a jízdní vlastnosti: Vůz, který jsem měl možnost vyzkoušet, byl osazen vynikajícím moderním přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,0 l. Ten má dostatečný výkon a především hodně plochou křivku točivého momentu, takže táhne už od nejnižších otáček, ale ani ve středních otáčkách neztrácí dech. Agregát je dosti vláčný, nechá se vytáčet a pokud se pohybujete nad zhruba 3000 ot/min, dá se jízda popsat jako hodně dynamická. Spotřeba, které vůz dosahuje, nejspíš příjemně překvapí vaši peněženku - těsně nad 7 l na 100 km. Odpružení je příjemně měkké, ale přitom vynikající stabilita v zatáčkách mne u vozu této kategorie mile překvapila. Vzhledem k výše umístěnému těžišti je ovšem samozřejmě nutné počítat s výraznějším bočním náklonem a také s větší citlivostí na boční vítr, zvláště patrnou v dálničním provozu.

Peugeot Partner Combispace Pack

Motor přeplňovaný vznětový 2,0 l V4 8V
Největší výkon 66 kW (90 k) při 4000 ot/min
Točivý moment 205 Nm při 2000 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4108 × 1719 × 1801 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1265/655 kg
Objem zavazadlového prostoru 624 l
Objem palivové nádrže 55 l
Maximální rychlost 159 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 14,9 s
Průměrná spotřeba paliva v testu/údaj výrobce 7,2 l/6,8 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 536 678 Kč  (včetně DPH)

Veškeré údaje jsou platné
k 1. červnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  
BEZPLATNÁ MOTORISTICKÁ PORADNA
  

Závěr: Testovaný Peugeot Partner Combispace Pack má bohatou základní výbavu, jež mimo jiné zahrnuje posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, airbag řidiče, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním , výklopná zadní okna, posuvné pravé boční dveře (dveře na levé straně lze doobjednat za 11 100 Kč), posuvnou ochrannou síť či kryt zavazadlového prostoru. To vše za poněkud vyšší cenu 536 678 Kč, která je ale - s přihlédnutím k užitné hodnotě - pochopitelná.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb