krátkodobý test

N i s s a n  M i c r a  1 , 0   C o m f o r t  5 D
Městský expres

Toto přirovnání mi přišlo nejčastěji na mysl v Nissanu Micra, když jsem plul ladnými kličkami v ponuré realitě dopravy pražského rána. Mezi nemohoucími koráby blahobytu jsem si připadal jako řidič francouzského TGV, jenž chytil na návěstí zelenou. Po omlazovací kůře pro tento modelový rok je nynější micra nejen hezčí, ale i technicky vyspělejší. Aktuální verze bude v nabídce Nissanu až do roku 2002, kdy se chystá představení nové generace tohoto sympatického vozítka. Jak už název sám napovídá, nemůžete čekat žádného velikána, ale do přeplněného městského provozu budete stěží hledat lepšího společníka.

Design: I když od představení první micry v roce 1992 uplynul už nějaký ten pátek, vůz má po faceliftu stále co nabídnout. Designéři šli s dobou, a tak se vůz dočkal například nových předních světlometů s čirou optikou a "mračítky", či výraznější tváře přední masky, k níž se hlásí všechny nové modely Nissanu. Určité modifikace se dostalo také světlometům na zádi a nyní výše položené brzdové svítilně, která je tak v mírném zákrytu efektního spoileru. Jistých estetických změn dostály i boční lišty a zadní otevírání zavazadelníku. Nyní zaoblenější zadní stírač je montován do všech verzí. Po inovacích působí micra dojmem nižšího a širšího vozu. Ten i přes jisté stáří díky novým změnám jistě upoutá pozornost i těch, pro něž je estetický dojem z automobilu velmi důležitý.

Interiér: Uvnitř námi testovaného vozu nás upoutalo především barevné provedení plastů použitých u přístrojové desky a potažení volantu v barvě vozu. Testovaný model Comfort v barevném provedení "lávově červená" vypadal opravdu efektně. Někdo by sice mohl namítat, že poněkud větší volant kazí vzhled interiéru, ale co se ovládání vozu týče, nemohu nic namítat. Poněkud stroze vypadají výplně dveří, na druhou stranu jejich plastové kapsy mají i výlisy na láhev s nápojem. Většina bezpečnostní výbavy a doplňků je za příplatek. Zkoušená verze měla navíc airbag řidiče a posilovač řízení. Za velice slušnou lze považovat audiosoustavu Sony CDX-400R, pod jejímž odklápěcím panelem je ukryt cd přehrávač. Veškeré ovládací prvky jsou přehledné a lehce dosažitelné. Jen začínajícím jezdcům by mohla dělat drobný problém absence otáčkoměru a indikace zapnutých světel. V případě automatické převodovky samozřejmě první výhrada ztrácí na smysluplnosti. Dle očekávání skromný zavazadlový prostor disponuje nákupním objemem 206 l. Vozu by také slušelo otevírání víčka palivové nádrže a zavazadlového prostoru z místa řidiče.

Motor a jízdní vlastnosti: V našem voze byla namontována nejslabší ze tří dodávaných pohonných jednotek, a to o objemu 1,0 l. Tento čtyřválec disponuje skromnými 44 kW(60 k) při 6000 ot/min. Maximální točivý moment činí 80 Nm. při 4000 ot/min. Já osobně bych zřejmě volil zážehovou "jedna-čtyřku" nebo vznětový motor 1,5 D s vyšším výkonem a automatickou převodovkou CVT. Litrový motor však nelze odsuzovat, i přes svůj nižší výkon je v městské aglomeraci spolehlivým tahounem. Jeho hlavní síla je především v prudkém nástupu při rozjezdu a jízdy tak do 100 km/h. Vyznačuje se klidným a plynulým chodem. Použita je šestnáctiventilová technika s rozvodem DOHC, konstrukčně vycházející s předchozí řady. Manuální převodovka je přesná a nevymyká se nijak od standardu v této třídě, nicméně vzhledem k určení vozu především do města bych opět doporučil spíše automatickou převodovku CVT i za cenu vyšší spotřeby. To však jen v případě, že vaše auto nepoužíváte pro jízdu ve městě zároveň jako alternativní doplněk k posilovně. Vůz má poměrně dobré jízdní vlastnosti. Při jízdě kupříkladu po dlažbě ale díky tužšímu nastavení nabízí menší komfort. Samozřejmě od něho nemůžete očekávat sportovní výkony - o tom svědčí i sedadla, která vás v zatáčkách příliš nepodrží. U testovaného vozu nebyl namontován brzdový systém ABS, jehož absenci jsme však při brzdění nijak zvlášť nepociťovali. Pro váš klid při jízdě je však výrobce schopen za příplatek dodat ABS i do vozu s tímto motorem. Naměřená průměrná spotřeba činila 6,3 l/100 km.

Nissan Micra 1,0 Comfort 5D

Motor zážehový 1,0 l V4 16V
Největší výkon 44 kW (60 k) při 6000 ot/min
Točivý moment 80 Nm při 4000 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 3746 × 1595 × 1440 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 845/495 kg
Objem zavazadlového prostoru 206 l
Objem palivové nádrže 42 l
Maximální rychlost 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 15,5 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
6,3 l/5,6 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 282 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 23. březnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  

Závěr: Nissan Micra v novém provedení je podle mého názoru určen primárně mladým jezdcům a ženám-řidičkám. Ty si získá především líbivým vzhledem, snadnou ovladatelností a v neposlední řadě také velice slušným přehledem o dění kolem vozu. Ať už vás micra inspiruje jako nevšední dárek pro milované, nákupní taška, či dokonce alternativa rodinného vozu, pak vězte, že cena u třídvéřové verze s manuálním řazením začíná na 259 000 Kč. Námi testovaná pětidvéřová verze s airbagem řidiče a posilovačem řízení přijde na 282 000 Kč.

    
Text: Lukáš Růžička / foto: Lukáš Růžička

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001