krátkodobý test

F i a t  M a r e a  W e e k e n d  1 5 5  H L X  2 0 V
Anděl
s ďáblem v těle

Rodinný vůz aktraktivního, ale ne zbytečně okázalého vzhledu nabízí komfort, jednoduchost ovládání a se zážehovým pětiválcem pod kapotou také výjimečnou dynamiku jízdy.

Design: Zevnějšek provedení Weekend se - stejně jako v případě sedanu - vyznačuje stále elegantními oblými a vyváženými liniemi. Automobil vzhledově koresponduje se svými "o číslo menšími" sourozenci z domovské stáje, dvojčaty Fiat Bravo/Brava. Nízká přední část vozu a úzké světlomety dávají vozu tvář delfína. Originální a slušivé jsou vesele působící, vysoko položené koncové skupinové svítilny. Uhlazenost a osobitá elegance jsou ukázkou slavné školy italského designu.

Interiér: Při navrhování vnitřního prostoru byli konstruktéři vedeni snahou poskytnout pasažérům co největší pohodlí. Musím přiznat, že báječná anatomická sedadla s výtečným bočním vedením patří skutečně ke špičce. Přístrojová deska spolu s vestavěnou středovou konzolou (s integrovanou audiosoupravou) tvoří jeden celek. I uvnitř vozu je uplatněn neotřelý design a celá řada dobrých nápadů, ale především všechny zásady ergonomie. Ocenil jsem ukázkové dílenské zpracování. Navzdory kratšímu rozvoru (použit je podvozek z bravy/brava a vůz tudíž patří do nižší střední třídy, stejně jako kupříkladu octavia) mají všichni cestující uvnitř dostatek místa pro nohy i hlavu a navíc je ještě k dispozici nadprůměrně objemný zavazadelník (500 l), u nějž je navíc zvýšena přístupnost odklopením horní části zadního nárazníku.

Motor a jízdní vlastnosti: Jako dokonalý protiklad "nevinného" vzhledu automobilu působila pohonná jednotka a jízdní vlastnosti. Úžasná dynamika a pružnost motoru, stejně jako možnost jezdit ve vysokých otáčkách činí z tohoto kombíku opravdového dravce. Výkon 155 k a mohutný točivý moment 186 Nm totiž dělají svoje. Dosažení maximální rychlosti 210 km/h nečiní vozu sebemenší problém. Pětiválec o objemu 2,0 l patří jednoznačně k těm lepším agregátům na trhu. Při sportovnější jízdě vydává od 3000 ot/min velice pěkný jadrný zvuk, který doprovází zatlačení cestujících do sedadel. Auto se v zatáčkách díky komfortnímu odporužení sice znatelně naklání, podvozek však bezpečně zvládá potenciál motoru a vůz dobře drží zvolenou stopu. Navzdory uvedeným výkonnostním charakteristikám není použitý agregát nijak zvlášť žíznivý: v testu si při opravdu razantní jízdě (a ještě k tomu ponejvíc ve městě) řekl o 12,2 l naturalu na 100 km. Řazení pracovalo k mojí plné spokojenosti, účinné brzdy se vyznačují razantním nástupem.

Fiat Marea Weekend 155 HLX 20V

Motor zážehový 2,0 l V5 20V
Největší výkon 113 kW (155 k) při 6500 ot/min
Točivý moment 186 Nm při 3750 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4490 × 1740 × 1510 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1255/575 kg
Objem zavazadlového prostoru 500 l
Objem palivové nádrže 63 l
Maximální rychlost 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 8,6 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
12,2 l/9,9 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 669 900 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 29. lednu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  

Závěr: Kvality kombíku Fiat Marea: vzhled, dynamika, jízdní vlastnosti, pohodlí, příjemné prostředí interiéru, a bohatá standardní výbava (zahrnující ABS, posilovač řízení, elektrické ovládání oken a vněkších zpětných zrcátek s odmlžováním, přední mlhovky a ostřikovače světlometů, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, alarm, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio s ovládáním na volantu a přípravou pro CD, hliníková kola či dva airbagy) zcela vyvažují jeho o trochu vyšší cenu, která v tomto případě činí 669 900 Kč. Tento vůz vám mohu vřele doporučit.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001