F i a t M a r e a W e e k e
n d 1 5 5 H L X 2 0 V
Anděl
s ďáblem v těle
Rodinný vůz aktraktivního, ale ne zbytečně
okázalého vzhledu nabízí komfort, jednoduchost ovládání a se zážehovým
pětiválcem pod kapotou také výjimečnou dynamiku jízdy.
Design:
Zevnějšek provedení Weekend se - stejně jako v případě sedanu - vyznačuje stále
elegantními oblými a vyváženými liniemi. Automobil vzhledově koresponduje se svými
"o číslo menšími" sourozenci z domovské stáje, dvojčaty Fiat Bravo/Brava.
Nízká přední část vozu a úzké světlomety dávají vozu tvář delfína.
Originální a slušivé jsou vesele působící, vysoko položené koncové skupinové
svítilny. Uhlazenost a osobitá elegance jsou ukázkou slavné školy italského designu.
Interiér: Při navrhování vnitřního prostoru byli konstruktéři vedeni snahou
poskytnout pasažérům co největší pohodlí. Musím přiznat, že báječná
anatomická sedadla s výtečným bočním vedením patří skutečně ke špičce.
Přístrojová deska spolu s vestavěnou středovou konzolou (s integrovanou
audiosoupravou) tvoří jeden celek. I uvnitř vozu je uplatněn neotřelý design a celá
řada dobrých nápadů, ale především všechny zásady ergonomie. Ocenil jsem
ukázkové dílenské zpracování. Navzdory kratšímu rozvoru (použit je podvozek z
bravy/brava a vůz tudíž patří do nižší střední třídy, stejně jako
kupříkladu octavia) mají všichni cestující uvnitř dostatek místa pro nohy i hlavu
a navíc je ještě k dispozici nadprůměrně objemný zavazadelník (500 l), u nějž je
navíc zvýšena přístupnost odklopením horní části zadního nárazníku.
Motor a jízdní vlastnosti: Jako dokonalý protiklad "nevinného" vzhledu automobilu působila
pohonná jednotka a jízdní vlastnosti. Úžasná dynamika a pružnost motoru, stejně
jako možnost jezdit ve vysokých otáčkách činí z tohoto kombíku opravdového
dravce. Výkon 155 k a mohutný točivý moment 186 Nm totiž dělají svoje. Dosažení
maximální rychlosti 210 km/h nečiní vozu sebemenší problém. Pětiválec o objemu
2,0 l patří jednoznačně k těm lepším agregátům na trhu. Při sportovnější
jízdě vydává od 3000 ot/min velice pěkný jadrný zvuk, který doprovází
zatlačení cestujících do sedadel. Auto se v zatáčkách díky komfortnímu
odporužení sice znatelně naklání, podvozek však bezpečně zvládá potenciál
motoru a vůz dobře drží zvolenou stopu. Navzdory uvedeným výkonnostním
charakteristikám není použitý agregát nijak zvlášť žíznivý: v testu si při
opravdu razantní jízdě (a ještě k tomu ponejvíc ve městě) řekl o 12,2 l naturalu
na 100 km. Řazení pracovalo k mojí plné spokojenosti, účinné brzdy se vyznačují
razantním nástupem.
Fiat Marea Weekend 155
HLX 20V |
Motor |
zážehový 2,0 l V5 20V |
Největší výkon |
113 kW (155 k) při 6500 ot/min |
Točivý moment |
186 Nm při 3750 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4490 × 1740 × 1510 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1255/575 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
500 l |
Objem palivové nádrže |
63 l |
Maximální rychlost |
210 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
8,6 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
12,2 l/9,9 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
669 900 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 29. lednu 2001. |

|
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
|
|
|
Závěr: Kvality kombíku Fiat Marea: vzhled, dynamika, jízdní vlastnosti, pohodlí,
příjemné prostředí interiéru, a bohatá standardní výbava (zahrnující ABS,
posilovač řízení, elektrické ovládání oken a vněkších zpětných zrcátek s
odmlžováním, přední mlhovky a ostřikovače světlometů, výškově nastavitelný
volant a sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, alarm, centrální zamykání s
dálkovým ovládáním, autorádio s ovládáním na volantu a přípravou pro CD,
hliníková kola či dva airbagy) zcela vyvažují jeho o trochu vyšší cenu, která v
tomto případě činí 669 900 Kč. Tento vůz vám mohu vřele doporučit.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb