krátkodobý test

P e u g e o t  6 0 7  2 , 2   P a c k
Koráb silnic
s francouzským šarmem

Nová vlajková loď automobilky se lvem ve znaku nahradila již notně zastaralou šestsetpětku a vrhla se tak, patřičně vyzbrojena, opět do boje s konkurencí v rámci vyšší střední třídy.

Design: Oblá karoserie rozměrného automobilu vychází z designérského stylu, užívaného u všech v nedávné době modernizovaných peugeotů. Na rozdíl od například německých soků má vůz pořádnou dávku francouzské elegance a šarmu. Výrazným rysem jsou rozměrné přední světlomety i zadní skupinové svítilny a maska chladiče. Ladné protáhlé linie opticky odlehčují velkou plochu karoserie. Máte-li rádi krásné věci, pak se vám tento peugeot prostě musí líbit.

Interiér: Po usednutí do vozidla vás obklopí mimořádně příjemný a ergonomicky takřka dokonalý vnitřní prostor, splňující veškeré požadavky, kladené na moderní a komfortní vůz a dávající posádce pocit bezpečí. Všichni cestující mají dostatek prostoru, což je zejména patrné u místa pro nohy na zadních sedadlech. Automobil je doslova nabit elektronikou. Před nastartováním je proto zapotřebí důkladně prostudovat návod k použití, abyste mohli využít všech funkcí, kterých je skutečně bezpočet. Kromě výbavy, jež je v této třídě samozřejmostí, obsahuje šestsetsedmička i samočinný stírač předního skla, automaticky se aktivující světlomety, senzory tlaku v pneumatikách, vrstvená boční skla brzdový asistent a další technické lahůdky. Rovněž je třeba zmínit použití výhradně těch nejkvalitnějších materiálů a výborné odhlučnění interiéru, který se tak stává místem pro pohodlné trávení dlouhých cest. Zavazadelník o slušném objemu 601 l je sice dosti mělký, ale zato dlouhý a vybavený zádržnou sítí, umožňující fixaci zavazadel.

Motor a jízdní vlastnosti: Zkoušený automobil byl osazen šestnáctiventilovým čtyřválcem o objemu 2,2 l s proměnným časováním rozvodu, který je nejslabším agegátem v nabídce. Motor je přiměřeně úsporný (v testu jsem naměřil průměrnou spotřebu 11 l/100 km) a přitom dostatečně výkonný i pružný (výkon 116 kW/160 k při 5650 ot/min a točivý moment 217 Nm při 3900 ot/min). Aby se zabránilo nežádoucím vibracím, je pohonná jednotka opatřena dvěma vyvažovacími hřídeli. Podvozek se konstruktérům opravdu zdařil. Umožňuje totiž nejen pohodlnou jízdu, ale i jaksepatří sportovní rychlé projíždění zatáček. Za užitečný lze považovat systém podpory brzdění v krizových situacích, který při prudším sešlápnutí brzdového pedálu zajišťuje rychlejší náběh brzdného účinku. Při nouzovém brzdění se také automaticky rozsvítí výstražné blikače, aby upozornily vzadu jedoucí řidiče na možné nebezpečí.

Peugeot 607 2,2 Pack

Motor zážehový 2,2 l V4 16V
Největší výkon 116 kW (160 k) při 5650 ot/min
Točivý moment 217 Nm při 3900 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 4871 × 1835 × 1460 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1455/580 kg
Objem zavazadlového prostoru 601 l
Objem palivové nádrže 80 l
Maximální rychlost 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,6 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
11,0 l/9,2 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 1 140 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 19. březnu 2001.

  
INFORMACE O NOVÝCH TESTECH E-MAILEM
  

Závěr: Peugeot 607 je moderní luxusní automobil s estetickým vzhledem, špičkovou elektronikou, pohodlným interiérem a úspornými, ale přitom výkonnými pohonnými jednotkami. Jeho cena vás velmi příjemně překvapí - v případě testovaného modelu činila 1 140 000 Kč. Základní výbava obsahuje mimo jiné ABS, šest airbagů, senzor tlaku v pneumatikách, alarm, parkovací asistent, přední mlhovky, ostřikovače světlometů, světlomety se samočinnou aktivací, automatické stírače, reflexivní čelní sklo, elektrické ovládání oken a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, elektricky ovládanou clonu zadního okna, vrstvená boční skla, výškově a osově nastavitelný volant, palubní počítač, vyhřívaná přední i zadní sedadla, tempomat, audiosoupravu s osmi reproduktory, CD měničem a ovládáním u volantu, kůží obšitý volant a metalický lak.

    
Text: Daniel Srb / foto: Peugeot

    


  
Vyhledávání na serveru podle klíčových slov

PicoSearch

  
  

  

Týdeník autotesty.cz je oficiálním mediálním partnerem expedice Trans Africa 2001