krátkodobý test

H o n d a  L e g e n d  3 , 5 i
Vždy v pohodě

Pokud hledáte luxusní automobil, ale kupříkladu vozy s hvězdou na kapotě vám připadají příliš fádní a bez nápadu, zkuste uvažovat o Hondě Legend. Tento automobil totiž pod důstojným kabátem skrývá opravdovou radost a vášeň.

Design: Ne příliš okázalý, avšak přesto všeříkající - takový je vnější vzhled legendu. Mohutná a robustní karoserie bezmála pětimetrového vozu na první pohled zaujme zejména rozměrnými předními i zadními světlomety (v základní výbavě xenonovými se samočinným nastavením sklonu) a mohutnou přední maskou.

Interiér: Mimořádně povedený prostorný interiér, na nějž se vám naskytne pohled po otevření masivních dveří, vytváří velice příjemnou atmosféru. Přes vysokou úroveň komfortu a vybavení se nevytratil pro hondy typický sportovní duch. Kůží čalouněná sedadla mají vpředu elektrické vyhřívání a nastavení polohy, u řidiče navíc se dvěma paměťmi (zaznamenává se i poloha vnějších zpětných zrcátek). Volant, rovněž potažený kůží, má dobře zvolený průměr věnce a je také elektricky polohovatelný ve dvou osách (po vytažení klíčku ze spínací skříňky se automaticky zdvihne do nejvyšší polohy a zasune, aby bylo možné pohodlně vystoupit). Hluboko zapuštěné kruhové přístroje vypadají opravdu zajímavě. Navzdory úctyhodným rozměrům je z vozu výborný výhled. Vcelku příjemné se mi jeví ovládání parkovací brzdy malým pedálem vedle spojky, tak, jak je zvykem například u mercedesů. Zavazadelník svým objemem 450 l vyhoví nárokům snad skutečně každého, snadnému nakládání a vykládání napomáhá dostatečně velký vstupní otvor.

Motor a jízdní vlastnosti: Srdce této hondy tvoří výtečný zážehový šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 153 kW (208 k) a mohutným točivým momentem 303 Nm. V kombinaci s čtyřstupňovou automatickou převodovkou, jejíž řazení je měkké a plynulé, jsou dynamické vlastnosti spíše rozumné než ďábelské (totéž lze říci o zrychlení a maximální rychlosti). Když však zjistíte, že pohotovostní hmotnost vozu činí 1725 kg, pojmete k motoru jiný respekt. Agregát si - jako je již u této japonské automobilky tradicí - libuje ve vytáčení do otáček a pokud mu tuto radost dopřejete, bude ve svém živlu (o čemž vám dá vědět neodolatelným sytým zvukem). Sportovnější jízdě s vozem nahrává (na nekvalitních komunikacích bohužel ne zcela příjemné) tužší vyladění podvozku a bezchybné držení stopy v rychle projížděných zatáčkách. Honda se do zatáček vrhá velice ochotně a téměř nedává nejvo svou hmotnost a i díky kvalitním nízkoprofilovým pneumatikám zatvrzele vzdoruje smyku. Průměrná spotřeba paliva v testu činila 17,5 l/100 km, což odpovídá této třídě automobilů.

Honda Legend 3,5i

Motor zážehový 3,5 l V6 24V
Největší výkon 153 kW (208 k) při 5200 ot/min
Točivý moment 303 Nm při 2800 ot/min
Pohon přední
Převodovka automatická čtyřstupňová
Vnější rozměry 4995 × 1820 × 1430 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1725/455 kg
Objem zavazadlového prostoru 450 l
Objem palivové nádrže 68 l
Maximální rychlost 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,1 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
17,5 l/12,3 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 1 689 000 Kč

Veškeré údaje jsou platné
k 17. červenci 2000.

Závěr: Honda Legend sice nemá takovou pověst jako například němečtí konkurenti, zato však nabízí cestování na vysoké úrovni, kompletní výbavu, sportovního ducha a navíc velice příznivou cenu 1 689 000 Kč.

    
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb