M a z d a 6 2 6 2 , 0 i
E x c l u s i v e
Nevtíravá
a prostorná
Mazda 626 přináší s novou tváří opět dojem
solidnosti. Zároveň však zaujme milým vzezřením, velkorysým vnitřním prostorem a
zajímavými pohonnými jednotkami.
Design:
Střízlivé a nadčasové tvary 626ky (i když přeci jen sportovnější než u
předchozí generace) působí elegantně, v některých barevných provedeních bychom
mohli vůz dokonce označit za nenápadný. Image důvěryhodnosti má zřejmě přilákat
zejména firemní zákazníky (kterým automobil slouží pro reprezentaci) a rodiny s
dětmi (toužící po neokázale ztvárněném prostorném voze). Auto je v ČR dosti
oblíbené: například jen za první čtvrtletí roku 2000 se prodalo 215 kusů.
Zkoušené vozidlo mělo karoserii typu čtyřdvéřový sedan, která ze tří
karosářských variant této mazdy (sedan, hatchback, kombi) vypadá myslím
nejpřitažlivěji.
Interiér: Upřímně obdivuji jednoduchost a přitom přehlednost rozmístění
jednotlivých ovládacích prvků v interiéru. To cestující uklidňuje a cítí se
příjemně - tento pocit mne provázel při všech jízdách s 626kou. Široká sedadla
se spíše průměrným bočním vedením jsou pohodlná, cestující vzadu kupodivu
nemají o mnoho méně pohodlí než ti vpředu, jak bývá častým zvykem - místem se
tady zkrátka nešetří. Rovněž jsem ocenil dostatečný výhled z vozu. Zavazadlový
prostor poskytuje nadprůměrný objem 502 l.
Motor a jízdní vlastnosti: Pohonnou jednotkou byl v mém případě dvoulitrový čtyřválec. Ten měl
vzhledem k jeho objemu nijak oslnivý výkon 85 kW, ale zato dostatečný točivý moment,
vrcholící hodnotou 170 Nm. Velice dobře odhlučněný motor je jako stvořený pro
klidnou, pohodlnou jízdu. Sportovní svezení pro něj není to pravé zejména díky
delšímu zpřevodování. Ovšem dynamika (i temperamentní zvuk agregátu) při jízdě
ve vyšších otáčkách jednoznačně naznačuje, že motor "na to má".
Především ve městě se projeví patrně jedna z mála slabin Mazdy 626: horší rejd
předních kol a tím pádem do jisté míry omezená manévrovatelnost. Naladění
podvozku je spíše tužší, což přispívá k dobrému držení stopy při
razantnějším projíždění zatáček, i když koncepční nedotáčivost je v tomto
případě dosti znatelná. Průměrná spotřeba v kombinovaném režimu činila při
testu 8,9 l/100 km, a to je rozumná hodnota.
Mazda 626 2,0i Exclusive |
Motor |
zážehový 2,0 l V4 16V |
Největší výkon |
85 kW (116 k) při 6000 ot/min |
Točivý moment |
170 Nm při 4500 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
4575 × 1710 × 1430 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1175/515 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
502 l |
Objem palivové nádrže |
64 l |
Maximální rychlost |
200 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
9,9 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
8,9 l/7,9 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
649 900 Kč |
Veškeré údaje jsou platné k 15.
květnu 2000. |
|
|
Závěr: Vůz, který si na nic nehraje a jehož synonymem by mohlo být slovo
"příjemný", to je zástupce střední třídy, Mazda 626. V testovaném
provedení automobil přijde na 649 900 Kč. V základní výbavě mimo jiné naleznete
nárazníky v barvě karoserie, ABS včetně TCS a EBD, airbag řidiče i spolujezdce a
boční airbagy, imobilizér, loketní opěrku, posilovač řízení, výškově
nastavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládaná
vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu, výškově
nastavitelné sedadlo řidiče a automatickou klimatizaci. Vysoká míra pohodlí a
příznivý poměr ceny a užitné hodnoty činí vůz velice atraktivním a já jej
nemohu než doporučit.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb