F o r d F i e s t a 1 , 3
A m b i e n t e
Rrrrrrradost
Nová tvář Fordu Fiesta byla na našem trhu
představena loni na podzim. Automobil, oblíbený po celé Evropě, se tak zařadil mezi
fordy, stylizované podle designové filosofie New Edge.
Design:
Výrazným novým ztvárněním přední a zadní části vozu se fiesta vzhledově
přiblížila modelům KA a Focus. Z boubelaté holčičky (k níž můžeme přirovnat
styling předchozí generace) vyspěla přitažlivá mladá dáma. Mimořádně povedený
je tvar předních světlometů, s nimiž fiesta dostala milý až šibalský výraz.
Zakřivená linie nárazníku navíc budí dojem, jako by se automobil usmíval.
Interiér: Uvnitř nové fiesty naleznete modernizovaná sedadla s výborným bočním
vedením, která jsou sice hodně tuhá, ale zato se na nich ani po dlouhé cestě
necítíte unaveni. Snad jen sedák by mohl být delší. Ocenil jsem šikovnou kapsu pod
sedadlem řidiče (např. na mobil, peníze, doklady, apod.). Vnitřní prostor
samozřejmě odpovídá velikosti vozu. Obzvlášť na zadních sedadlech je osobám
vyššího vzrůstu poněkud těsno. Díky hlubokému vykrojení už tak mělké
přístrojové desky před spolujezdcem je však možné jeho sedadlo posunout více
dopředu, aniž by byl jakkoli omezován. Zadní cestující vpravo tak získá dostatek
místa pro nohy. Řízení prostřednictvím volantu s optimálně silným věncem je
příjemné, i když posilovač řízení by mohl být účinnější. Řazení je
přesné. Připomínky jsem měl k poměrně malým vnějším zpětným zrcátkům, u
nich vždy nedochází k vykrytí slepého úhlu. Velikost zavazadlového prostoru
odpovídá kategorii malých vozů. Velice praktická je dodávaná síťka pro uchycení
nákladu. Velký důraz je kladen na bezpečnost - můžete si kupříkladu objednat
boční airbagy, což v tomto tržním segmentu není obvyklé.
Ford Fiesta 1,3 Ambiente |
Motor |
zážehový 1,3 l V4 8V |
Největší výkon |
44 kW (60 k) při 5000 ot/min |
Točivý moment |
103 Nm při 2500 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
manuální pětistupňová s ručním
řazením |
Vnější rozměry |
3828 × 1634 × 1334 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
959/476 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
250 l |
Objem palivové nádrže |
40 l |
Maximální rychlost |
153 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
16,4 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
7,0 l/7,0 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
298 900 Kč |
Veškeré údaje jsou platné k 10.
lednu 2000. |
|
|
Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný vůz poháněl osvědčený čtyřválec Endura o objemu 1,3 l s
výkonem 44 kW (60 k). Ten je ideální zejména pro jízdu po městě a pro méně
náročné zákazníky. I když pokud je vytáčen nad cca 4000 ot/min, ukazuje, co má v
sobě a dynamika stojí za to. Jednoznačnou předností fiesty jsou její jízdní
vlastnosti. S vynikajícím podvozkem (který se osvědčil i v KÁčku či pumě) se vůz
chová jistě i při dravé sportovní jízdě či ve vysokých rychlostech na dálnici.
Maximální rychlost 153 km/h vůz atakuje bez problémů. Naměřenou průměrnou
spotřebu 7 l/100 km lze považovat za odpovídající.
Závěr:
Ford Fiesta je bezpečný, spolehlivý a kvalitní malý automobil s přijatelnou cenou
(třídvéřové provedení ve výbavě Budget je k mání už za 269 900 Kč). Po
úpravách pro modelový rok 2000 se stal pro zákazníky ještě atraktivnějším.
Text: Daniel Srb / foto: Ford