krátkodobý test

F o r d  F i e s t a  1 , 3   A m b i e n t e
Rrrrrrradost

Nová tvář Fordu Fiesta byla na našem trhu představena loni na podzim. Automobil, oblíbený po celé Evropě, se tak zařadil mezi fordy, stylizované podle designové filosofie New Edge.

Design: Výrazným novým ztvárněním přední a zadní části vozu se fiesta vzhledově přiblížila modelům KA a Focus. Z boubelaté holčičky (k níž můžeme přirovnat styling předchozí generace) vyspěla přitažlivá mladá dáma. Mimořádně povedený je tvar předních světlometů, s nimiž fiesta dostala milý až šibalský výraz. Zakřivená linie nárazníku navíc budí dojem, jako by se automobil usmíval.

Interiér: Uvnitř nové fiesty naleznete modernizovaná sedadla s výborným bočním vedením, která jsou sice hodně tuhá, ale zato se na nich ani po dlouhé cestě necítíte unaveni. Snad jen sedák by mohl být delší. Ocenil jsem šikovnou kapsu pod sedadlem řidiče (např. na mobil, peníze, doklady, apod.). Vnitřní prostor samozřejmě odpovídá velikosti vozu. Obzvlášť na zadních sedadlech je osobám vyššího vzrůstu poněkud těsno. Díky hlubokému vykrojení už tak mělké přístrojové desky před spolujezdcem je však možné jeho sedadlo posunout více dopředu, aniž by byl jakkoli omezován. Zadní cestující vpravo tak získá dostatek místa pro nohy. Řízení prostřednictvím volantu s optimálně silným věncem je příjemné, i když posilovač řízení by mohl být účinnější. Řazení je přesné. Připomínky jsem měl k poměrně malým vnějším zpětným zrcátkům, u nich vždy nedochází k vykrytí slepého úhlu. Velikost zavazadlového prostoru odpovídá kategorii malých vozů. Velice praktická je dodávaná síťka pro uchycení nákladu. Velký důraz je kladen na bezpečnost - můžete si kupříkladu objednat boční airbagy, což v tomto tržním segmentu není obvyklé.

Ford Fiesta 1,3 Ambiente

Motor zážehový 1,3 l V4 8V
Největší výkon 44 kW (60 k) při 5000 ot/min
Točivý moment 103 Nm při 2500 ot/min
Pohon přední
Převodovka manuální pětistupňová s ručním řazením
Vnější rozměry 3828 × 1634 × 1334 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 959/476 kg
Objem zavazadlového prostoru 250 l
Objem palivové nádrže 40 l
Maximální rychlost 153 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 16,4 s
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce
7,0 l/7,0 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 298 900 Kč

  
Veškeré údaje jsou platné k 10. lednu 2000.

Motor a jízdní vlastnosti: Testovaný vůz poháněl osvědčený čtyřválec Endura o objemu 1,3 l s výkonem 44 kW (60 k). Ten je ideální zejména pro jízdu po městě a pro méně náročné zákazníky. I když pokud je vytáčen nad cca 4000 ot/min, ukazuje, co má v sobě a dynamika stojí za to. Jednoznačnou  předností fiesty jsou její jízdní vlastnosti. S vynikajícím podvozkem (který se osvědčil i v KÁčku či pumě) se vůz chová jistě i při dravé sportovní jízdě či ve vysokých rychlostech na dálnici. Maximální rychlost 153 km/h vůz atakuje bez problémů. Naměřenou průměrnou spotřebu 7 l/100 km lze považovat za odpovídající.

Závěr: Ford Fiesta je bezpečný, spolehlivý a kvalitní malý automobil s přijatelnou cenou (třídvéřové provedení ve výbavě Budget je k mání už za 269 900 Kč). Po úpravách pro modelový rok 2000 se stal pro zákazníky ještě atraktivnějším.

    
Text: Daniel Srb / foto: Ford